چین در تلاش برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا مدارس را در پکن بست و سفرهای هوایی از پایتخت محدود کرد و هند تازه دارد شیوع تمام‌عیار کرونا را تجربه می‌کند.

Beijing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه مقامات چین پس از گزارش ۳۱ مورد جدید عفونت ویروس کرونا در پکن پایتخت این کشور در روز چهارشنبه ۲۸ خرداد بیش از ۱۲۰۰ پرواز از فرودگاه‌های اصلی شهر را لغو کردند و ۳۰ مجتمع مسکونی دیگر را به محدوده قرنطینه افزودند.

مقامات پکن در حالی که تا به حال ۱۴۰ مورد جدید عفونت در این شهر گزارش شده است، مدارس را بار دیگر تعطیل کردند و از ساکنان شهر خواستند، از خانه‌هایشان بیرون نیایند.

در همین حال آزمایش کرونای هزاران نفر در پکن در حال انجام است.

  • کرونا در هند اوج می‌گیرد

در حالیکه نگرانی درباره یک موج دوم تمام‌عیار شیوع کرونا در چین افزایش یافته است، کشور ۱.۳ میلیارد نفری هند تازه دارد قدرت کامل پاندمی کرونا را حس می‌کند.

هند افزایش شدید شمار مرگ‌های ناشی از کرونا به حدود ۱۲۰۰۰ مورد گزارش کرده است و اکنون از لحاظ شمار عفونت‌ها در رده چهارم جهان قرار دارد.

بیمارستان‌ها در شهر بمبئی، پایتخت مالی هند پر از بیماران کرونا شده‌آند و مقامات در دهلی نو، پایتخت هند هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی را برای بستری کردن بیماران به کار گرفته‌اند.

  • آمریکای لاتین، کانون جدید کرونا

در حالیکه موارد بیماری در ایران و عربستان سعودی نیز در حال افزایش است، توجه‌ها به آمریکای لاتین به عنوان کانون اصلی جدید شیوع بیماری کووید-۱۹ معطوف شده است.

برزیل که از لحاظ شمار موارد بیماری در رده دوم جهان پس از آمریکا قرار دارد، بالاترین میزان موارد جدید روزانه عفونت را گزارش کرد، و شمار تلفات کرونا در پرو از ۷۰۰۰ مورد گذشت.

  • اروپا مرزهایش را باز می‌کند

کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، فرانسه، آلمان و یونان لغو محددیت‌های مرزی‌شان را آغاز کرده‌اند، به این امید که گردشگری تابستانی‌شان را فعال کنند.

اما با وجود کاهش موارد بیماری در اروپا هنوز فاصله زیادی تا طبیعی شدن اوضاع وجود دارد.

لیگ برتر فوتبال انگلیس که در سراسر جهان طرفدار دارد، پس از وقفه‌ای طولانی به خاطر پاندمی کرونا از سر گرفته می‌شود- اما بازی‌ها در استادیوم‌های خالی برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان مسابقه‌ها از طرفداران تیم‌ها خواسته‌اند که بیرون استادیوم‌ها تجمع نکنند، چرا که ممکن است زمینه شیوع‌های تازه بیماری فراهم شود.

طرح‌هایی برای پخش صداهای انبوه جمعیت در استادیوم‌ها برای ایجاد جو رقابتی و قرار دادن تماشاگران مقوایی در جایگاه‌ها مطرح شده است، اما پپ گاردیولا، مدیر منچستر سیتی می‌گوید چنین کارهای هنوز «یک کمی عجیب‌وغریب» هستند.

کد خبر 522830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha