دادگاهی در پاریس رفعت اسد، عموی رئیس جمهوری سوریه را به اتهام پولشویی و سوء استفاده از اموال مردم سوریه به چهار سال زندان محکوم کرد.

رفعت اسد عموي بشار اسد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تلگراف، حکم دادگاه پاریس علیه عموی بشار اسد و برادر حافظ اسد فقید روز چهارشنبه اعلام شد که بر این اساس، علاوه بر چهار سال زندان تمام اموال رفعت اسد ۸۲ ساله در فرانسه و یک دارایی ۲۹ میلیون یورویی در لندن هم توقیف و مصادره می‌شود. او دسامبر گذشته به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستانی در فرانسه بستری شد و هنگام صدور حکم در دادگاه حضور نداشت.

رای دادگاه شامل مصادره خانه‌ها و املاک آقای اسد هم می‌شود که ارزش آنها حدود ۹۰ میلیون یورو (۱۰۰ میلیون دلار) برآورد شده است. فرآیند رسیدگی به پرونده برادر کوچک‌تر رئیس جمهوری پیشین سوریه و عموی بزرگ بشار اسد از ۲۰۱۴ در جریان است و او به دلیل جرایمی که بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ مرتکب شده بود، محاکمه شد. رفعت که بین فرانسه و بریتانیا در رفت و آمد است، تمام اتهام‌ها را رد کرده است.

رفعت اسد کنار برادرش حافظ اسد در یک مراسم نظامی در ۱۹۸۴

او پس از رهبری یک کودتای ناکام علیه برادرش حافظ در ۱۹۸۴ به خارج از سوریه رفت و بیشتر زمان خود را در فرانسه و اسپانیا گذراند. پس از مرگ حافظ اسد در ۲۰۰۰، رفعت خود را جانشین قانونی برادرش اعلام کرد اما برادرزاده‌اش بشار در انتخابات پیروز و رئیس جمهوری شد.

کد خبر 522817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اله یار IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 0
    ای دل غافل، اینم که دزد از آب درآمد