بازار خودروی اروپا با کاهش ۵۲.۳ درصدی فروش در ماه مه همچنان قربانی اجرای سیاست قرنطینه عمومی برای مهار شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای عضو این اتحادیه بود.

خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، گزارش ماهانه انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا (ACEA) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که بازگشایی تدریجی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در ماه مه کمک چندانی به رونق بازار خودرو نکرده است. در حالی که افت سفارش خرید خودروی سواری نو در ماه مارس ۵۵.۱ درصد و در ماه آوریل ۷۶.۳ درصد کاهش یافته بود، این افت در ماه مه نیز در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ۵۲.۳ درصد رسید.

در مجموع تنها ۵۸۱ هزار و ۱۱۶ دستگاه خودروی سواری نو طی ماه مه گذشته روانه جاده‌های اتحادیه اروپا شدند. این رقم در ماه مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۵۹ دستگاه بوده است. در میان بازارهای اصلی اتحادیه اروپا، اسپانیا با کاهش ۷۲.۷ درصدی بیشترین سقوط فروش خودرو را تجربه کرده و پس از این کشور به ترتیب فرانسه(٪۵۰.۳-)، ایتالیا(٪۴۹.۶-) و آلمان(٪۴۹.۵-) قرار گرفته‌اند.

تعطیلی نمایندگی‌های فروش خودروسازان در اتحادیه اروپا موجب شده تا طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی، فروش خودرو در این اتحادیه ۴۱.۵ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.

طابق گزارش ماهانه انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا فروش گروه خودروسازی رنو، عرضه کننده سواری‌های رنو، داچیا، لادا و آلپاین در ماه مه ۵۲.۵ درصد کاهش یافته و گروه خودروسازی پی‌اس‌ای (PSA) شامل برندهای پژو، سیتروئن، اوپل، واکس‌هال و دی‌اِس در همین مدت افت فروش ۵۶.۴ درصد را تجربه کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که در ماه ژوئن و توقف فراگیر اجرای سیاست قرنطینه عمومی در سراسر اروپا فروش خودروسازان این اتحادیه با سرعت بالایی رو به بهبود گذارد؛ با این حال خودروسازان اروپایی در تدارک تعدیل بخشی از نیروی ‌کار خود در سال ۲۰۲۰ هستند.

کد خبر 522806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 0
    بخاطر رعایت حقوق مصرف کنندگان در شورای رقابت خودروهای اروپایی بر به ایران بیاورید و در قرعه کشی با چندین برابر قیمت کارخانه به مردم بدهید تا هم اروپایها مشکلشان حل شود و هم مافیای خودرو به دو کارخانه خودرو سازی را رها کنند
  • میترا IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 0
    بگین کارآموزی بیان ایران خودرو و سایپا از پادویی شروع کنند یه مدت شاگرد ی کنند، تا بفهمند چه جور تو همین ایام کرونا ده میلیون متقاضی دارند که حاضرند پول بی ام و 2020را برای یه پراید یه سال زودتر از موعد بدن تا با خواری و خفت پراید سوار بشن، خدایا توبه، خدایا توبه