مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از سال ۹۶ تاکنون با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان ۳۱ درصد رشد داشته است.

اینترنت پنج هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  فردین سعیدی بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ابتدای دولت دوازدهم در کردستان ۴۸ درصد بود که اکنون به ۷۹ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت در کردستان از ۷۷۶ هزار مورد در سال ۹۶ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در سال ۹۹ رسیده است.  در این مدت ۱۱۳ سایت مخابراتی در مناطق مختلف استان ارتقا یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان ادامه داد: تعداد سایت‌های Bts استان از هزار و ۱۲۵ عدد در ابتدای دولت دوازدهم به ۲ هزار و ۸۹۶ مورد در سال ۹۹ رسیده است.  خطوط تلفن همراه نیز از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد افزایش یافت.

سعیدی بیان کرد: ۱۰ هزار پورت تلفن ثابت روستایی در این مدت افزوده شده است.  تاکنون ۴۸۳ روستا به اینترنت پرسرعت مخابرات و ۵۵۸ روستای دیگر نیز به اینترنت بی‌سیم LTE متصل شده است.

وی گفت: ۵۰۷ روستای استان نیز به اینترنت پرسرعت تلفن همراه نسل ۳G یا ۴G مجهز شده است. قرار است ۹۲ روستای استان به دستگاه ATM مجهز شود و تاکنون در ۴۲ روستا این طرح انجام شده است.

استان کردستان براساس سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

کد خبر 522793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha