رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در یک سخنرانی عجیب مدعی شد آنها که برای بیماری ایدز واکسن ساخته‌اند، می‌توانند برای مهار ویروس کرونا هم راهی بیایند؛ واکسنی که هرگز وجود خارجی ندارد.

ترامپ در جمع خبرنگاران رز گاردن كاخ سفيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، دانلد ترامپ در مراسم امضای فرمان اجرایی برای بهبود روش‌های برخورد پلیس با متهمان یکی دیگر از آن سخنرانی‌های تاریخی خود را به ثبت رساند و در چند دقیقه دو ادعای کاملا اشتباه و نادرست مطرح کرد؛ وجود داشتن واکسن ایدز و تلاش نکردن دولت‌های پیشین ایالات متحده برای اصلاح برخورد قانونی پلیس با خلافکاران و متهمان.

ترامپ در رز گاردن کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: «این مردم بهترین، باهوش‌ترین و درخشان‌ترین افراد هستند. آنها به واکسن ایدز دست یافتند و به خیلی چیزهای دیگر.» این در حالی است که تا امروز برای ویروس HIV و بیماری ایدز هنوز نه واکسن کشف شده نه درمان و فقط در خود آمریکا ۳۸ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند. آمار بیماران ایدز در جهان در سال ۲۰۱۸ هم حدود ۱.۷ میلیون نفر بوده است.

او در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دولت‌های پیشین آمریکا افزود: «رئیس جمهوری باراک اوباما و معاونش جو بایدن در هشت سال حضور در کاخ سفید هرگز تلاش نکردند ایرادهای قانونی برخورد با متهمان را برطرف کنند. این کار نکردند چون ایده‌ای برایش نداشتند.» دولت اوباما ۲۵ پرونده مربوط به نقض قانونی حقوق متهمان را بررسی کرد تا برای اصلاح فرآیندها راهی بیابد؛ از جمله موارد قانون‌شکنی در شیکاگو، بالتیمور و فرگوسن در ایالت میسوری.

بر اساس فرمان اجرایی ترامپ، از این پس به کار بردن روش فشار دادن گلو (Chokehold) برای بازداشت متهمان ممنوع خواهد بود؛ جز مواردی که جان مامور در خطر است. این همان روشی است که به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست مینیاپلیس زیر فشار زانوی افسر پلیس سیاهپوست انجامید و بیش از سه هفته است آمریکا را به آشوب کشانده است.

کد خبر 522750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    فقط پاچه خوران اطراف رئیس جمهورژنرال که اصلان نمیداند برای چی دست میزند