وزیر کشور گفت: تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، امکان گفت و گو با آن را نداریم.

رحماني فضلي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشستی که با حضور مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی، قضایی، انتظامی و امنیتی و با  مشارکت ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه در چارچوب قوانین بین المللی و احترام متقابل با کشورهای جهان تعامل داریم، افزود: امروز برای تمام کشورهای دنیا مشخص شده است که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا قابل اطمینان نیست و وی نه تنها از برجام، بلکه از برخی دیگر از  تعهدات بین المللی نیز خارج شده است.

وی اظهار داشت: رئیس‌جمهوری آمریکا نشان داد که به هیچ یک از تعهدات سازمان‌های بین المللی نیز متعهد نیست و نه تنها با جمهوری اسلامی ایران بلکه با برخی دیگر از کشورهای جهان از جمله چین و روسیه نیز مشکل پیدا کرده است و مشکلات را حتی به داخل کشورش نیز می‌کشاند. در چنین شرایطی با این رئیس‌جمهوری که آمریکا دارد، امکان گفت و گو وجود ندارد و برای تمام دنیا هم ثابت شده است که ترامپ فرد مطمئنی برای گفت و گو و تعهدات بین المللی نیست و در واقع خوی استکباری آمریکا برای تمام دنیا به اثبات رسیده است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: اگرچه ما با خوی استکباری آمریکا مشکل داریم ولی دشمنی ما با آن کشور ذاتی نیست و همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با دولت آمریکا مشکل داریم و با مردم آن کشور هیچ دشمنی نداریم. تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، امکان گفت و گو با آن را نداریم.

وزیر کشور با اشاره به اجماع همگانی نسبت به برجام در داخل کشور، تصریح کرد: به هر حال با برجام راهگشایی خوبی از لحاظ اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شد و شاهد رشد سرمایه گذاری و اقتصادی در کشور بودیم. با خروج آمریکا از برجام در پی بدعهدی رییس جمهوری فعلی آن کشور، اگرچه در ابتدا مشکلات اقتصادی بویژه برای عموم مردم ایجاد شد ولی بعد از زمان اندکی توانستیم با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری مردم و سایر نیروهای داخل نظام بر این مشکلات فائق آییم و خط بطلان بر پیش‌بینی‌های بدبینانه در مورد آینده کشورمان بکشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تجربه به ما ثابت کرده است که برای افزایش قدرت چانه زنی در دنیا باید در حوزه اقتصادی نیز همانند حوزه نظامی به توانمندی و به توان بازدارندگی برسیم و در این صورت می‌توانیم اهداف خود را در دنیا دنبال کنیم.

کد خبر 522701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    7 0
    همان طور که برجام امضا شد امکان مذاکره هم هست از 1400 سال پیش هم گروهی استکبار بودند گروهی حق علیه باطل یا باید بجنگید یا مذاکره کنید همان طور که پیامبر انجام داد پس لاف زدن در شبکه های داخلی راه به جایی ندارد فعلا که همین استکبار وضعیت اقتصادی دولت را به این روز انداخته پس همه کاری میتواند انجام دهد شما نمیتوانید کاری کنید پس یا سکوت کنید یا مذاکره ؟ ! ؟ ///
  • صفری IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    6 0
    شما بهتره وازرت کشورو اداره کنید و پاسخگوی ... باشید!