چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کمک به تأمین حقابه رودخانه بالیخلوچای از آب دریاچه شورابیل و احیای این رودخانه خبر داد.

بالیخلوچای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عباس جنگی مرنی بیان کرد: رودخانه بالیخلو یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی شهر اردبیل است و همه ساله بسیاری از مردم کشورمان از این رودخانه بازدید می‌کنند و همه باید برای حفظ زیبایی آن کمک کنیم. مقرر شد سهم آب حیات رودخانه بالیخلوچای از مخزن ذخیره شورابیل برابر استانداردهای زیست‌محیطی تامین شود.

وی تصریح کرد: در این بازدید مقرر شد در یک کار مشترک برای همیشه سهم آب حیات رودخانه بالیخلوچای از مخزن ذخیره شورابیل تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: با این تصمیم که ایده و طرح موضوع توسط کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای، دو هدف اصلی پیگیری می‌شود؛ اولی حفظ حیات رودخانه و اعاده سهم زیست‌محیطی این پهنه مهم آبی و دومی کمک به توسعه و رونق گردشگری آبی.

جنگی مرنی افزود: رونق گردشگری آبی پیرو تفاهم‌نامه مشترک بین دو وزارتخانه نیرو و گردشگری است که در تابستان سال ۹۸ مبادله شد و این موضوع هم اکنون در دستور کار جدی شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به احداث زیرساخت‌های گردشگری آبی در دریاچه شورابیل و حاشیه بالیخلوچای اردبیل توسط شهرداری و حمایت شرکت آب منطقه‌ای از این موضوع، امیدواریم با تصمیمات گرفته شده شاهد توسعه فضاهای گردشگری در شهر اردبیل باشیم.

"حمید لطف اللهیان"، شهردار اردبیل نیز بیان کرد: انجام برنامه‌های مشترک برای حفظ زیبایی‌های این رودخانه کارساز است.

وی اظهار کرد: با همکاری‌های مشترک بین شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و شهرداری و گسترش ایده‌های خلاقانه در آینده شاهد توسعه فضاهای مناسب شهری برای استفاده مردم خواهیم بود.

کد خبر 522694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha