مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره آب پشت سدهای استان در حال حاضر یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون مترمکعب برآورد شده که حدود ۱۴ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کمتر است.

سد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،   اتابک جعفری چهارشنبه ۲۸ خرداد افزود: در زمان مشابه سال گذشته شاهد وجود یک میلیارد و ۶۶۱ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان بودیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: با این ارقام امسال میزان آب موجود پشت سدهای استان ۲۳۷ میلیون مترمکعب کمتر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین حجم آب ذخیره‌شده در پشت سدهای استان به ترتیب مربوط به سدهای شهیدکاظمی بوکان با ۵۸۲ میلیون مترمکعب، آغ‌چای چایپاره با ۲۰۰ میلیون مترمکعب، مهاباد با ۱۶۵ میلیون مترمکعب، شهرچای ارومیه با ۱۴۵ میلیون مترمکعب و سیلوه پیرانشهر با ۸۴ میلیون مترمکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ سد در آذربایجان غربی فعال است که حدود ۶۰ درصد حجم کل آن‌ها در چهار سد بوکان، ارومیه، چایپاره و مهاباد جمع می‌شود.

آذربایجان‌غربی سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه‌های زاب و ارس را دارد و متوسط بارش‌ها در این استان در حدود ۴۰۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

میزان بارش‌ها در سال جاری به کمتر از ۴۰۰ میلی‌متر رسید و پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر شهریور نیز بارش قابل‌توجهی نداشته باشیم.

کد خبر 522676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha