مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان از اجرای ۹ پروژه آموزشی با ۵۴ کلاس درس در شهرستان زرند خبر داد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد واعظی نژاد گفت: با اینکه بعد از زلزله سال ۸۳ ساخت و ساز فراوانی در شهرستان زرند انجام شد، اما همچنان سرانه فضای آموزشی شهرستان زرند پایین‌تر از سرانه میانگین متوسط کشور است. این آمار نشان می‌دهد که باید ساخت و ساز بیشتری در شهرستان زرند برای جبران کمبود فضای آموزشی انجام شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان زرند ۹۴ مدرسه با ساخت و ساز مصالح بنایی داریم که نیاز به تخریب و بازسازی دارند و ۹ مدرسه کانکسی نیز در این شهرستان نیازمند بهسازی و جایگزینی فضای استاندارد و مقاوم هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جهش خوبی در افزایش تعداد کلاس درس در سال ۹۹ داشته باشیم، به طوری که در سال ۹۸، ۳۲۴ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دادیم و سعی داریم سال ۹۹  هزار کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش بدهیم که از این هزار کلاس درس مطمئنا تعدادی سهم آموزش و پرورش شهرستان زرند خواهد بود.

واعظی نژاد گفت: روی کمک و مشارکت خیرین حساب ویژه‌ای باز کردیم. در سال ۹۹ تا امروز نزدیک به ۲۳ میلیارد جذب مشارکت خیرین داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ۹۹ به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.  این عدد کمک زیادی به جبران کمبود فضاهای آموزشی خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: ۹۵ خیر در بخش نوق شهرستان رفسنجان همت کردند و با کمک‌های آنان مدرسه ۸۰۰ متری با ۶ کلاس درس را در این شهرستان ساخته و تحویل آموزش و پرورش دادیم که می‌توان آن را مصداقی از طرح آجر به آجر دانست.

واعظی نژاد عنوان کرد: با کمک فرماندار و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار ۳ میلیارد ریالی سال ۹۸ تخصیص یافت. این پروژه فعال شده و درصدد هستیم با تأمین اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی این پروژه به اتمام برسد و تحویل آموزش و پرورش زرند شود.

کد خبر 522550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha