براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا و در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه‌ها، اعضا و مراجعان می‌توانند از روز یک‌شنبه اول تیرماه سال ۹۹ به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، سه‌شنبه ۲۷ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت.  

معصومی افزود: در همین راستا بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند شد.  

وی گفت: همچنین استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان‌پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان و... ) تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در فضای مجازی اجرا می‌شود.  

معصومی اظهار کرد : افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می‌یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه‌ای دریافت نمی‌شود.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی تاکید کرد: حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل است.  

کد خبر 522548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha