مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

ستاندار البرز گفت: یک‌سوم جمعیت استان البرز در ۶۲ منطقه حاشیه‌ای و بافت ناکارآمد سکونت دارند.

حاشیه شهر کرج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، عزیزالله شهبازی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، ضمن تشریح شرایط استان البرز و تهدیدهایی که به‌واسطه رشد سریع جمعیت و مهاجرت و همچنین افزایش جدی حاشیه‌نشینی در البرز بر ضرورت توجه ویژه ملی به این استان تأکید کرد.

وی موارد لازم برای تسریع در تحقق برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) را برشمرد و گفت: اقدامات بسیاری برای رفع محرومیت در البرز انجام‌شده که مصداق بارز آن قرار دادن اشتهارد در زمره شهرستان‌های مناطق محروم کشور بود که بر این اساس اعتبار ویژه‌ای برای محرومیت‌زدایی این منطقه در نظر گرفته شد.

استاندار البرز از موافقت رئیس‌جمهور برای رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر شهرک‌های صنعتی اشتهارد به‌عنوان اقدامی مهم برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و دستیابی به اشتغال و افزایش تولید یادکرد و افزود: برنامه‌های بسیاری برای اشتغال‌زایی در استان داریم که اجرای پروژه ملی اشتغال مهارت محور، راه‌اندازی کارخانه فناوری و تبدیل لکه‌های صنعتی به ناحیه صنعتی، بخشی از آن‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حدود یک‌سوم جمعیت استان البرز در ۶۲ منطقه حاشیه‌ای و بافت ناکارآمد سکونت دارند که این جمعیت نیازمند عنایت ویژه‌ای در بخش‌های مختلف هستند.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در ادامه با قدردانی از اقداماتی که در استان البرز برای همراهی با کمیته امداد و برنامه‌ریزی برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم انجام‌شده، تقدیر کرد.

وی در ادامه وضعیت زندان‌های مستقر در استان البرز را در صورت عدم توجه، تهدیدی برای کشور دانست و گفت: تاکنون مدیریت بسیار خوبی در این خصوص انجام‌شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: با توجه به همراهی‌های لازم در راستای تحقق و اجرای برنامه‌های این نهاد در استان البرز تعامل لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 522391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha