مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، گفت: ۴۰ هکتار از مراتع روستای ده‌بهار در شهرستان طارم، طی ۲ روز طعمه حریق شد.

آتش سوزی منابع طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صفی الله کرامتی سه‌شنبه ۲۷ خرداد افزود: این حادثه ناخوشایند و ناگوار، حوالی ساعت ۱۴ یکشنبه اتفاق افتاد که پس از قریب به هفت ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای منابع طبیعی، جمعیت هلال‌احمر، سپاه، نیروی انتظامی، اهالی منطقه، مدیریت بحران با مدیریت فرماندار شهرستان طارم استان زنجان اطفا و مهار شد.

وی اظهار کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، اطفاء آتش‌سوزی و جلوگیری از سرایت و گسترش آن، کار بس سخت و دشواری است اما بااین‌حال، نیروهای حاضر در محل با تمام توان و با تجهیزات دراختیار دست بکار شدند که این جای تقدیر دارد.

کرامتی یادآور شد: روز شنبه ۲۴ خرداد نیز افزون بر ۱۰ هکتار از مراتع روستای ده‌بهار در شهرستان طارم، طعمه حریق شد که اطفاء آن نیز قریب هشت ساعت طول کشید.

وی اظهار کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، نیروهای کمکی (متخصص اطفا آتش) از مرکز استان زنجان با یک فروند بالگرد عازم منطقه شده بودند تا با کمک نیروهای حاضر در محل، هرچه سریع‌تر حریق را اطفا و مهار کنند.

کرامتی یادآور شد: حوالی ساعت ۲:۳۰ ظهر همین روز شنبه ۲۴ خرداد، قریب نیم هکتار از مراتع روستای چفتان در شهرستان طارم نیز طعمه حریق شد که با حضور نیروهای اطفاء حریق، پس از ۱/۵ ساعت تلاش بی‌وقفه خاموش شد.

کرامتی از عموم مردم خواست در مراقبت و حفاظت از پوشش‌های گیاهی استان زنجان، کمک کار دستگاه‌های مسئول باشند چراکه کوچکترین آتش‌سوزی می‌تواند خسارات فراوان اقتصادی و زیست‌محیطی در پی داشته باشد.

کد خبر 522374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha