یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهواز از دست‌آوردهای این دانشگاه دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم‌اینک یک میلیون و 400 هزار دانشجو و حدود سه میلیون فارغ‌التحصیل که اکثر آن‌ها در حال کار در کشور هستند، از دست‌آوردها و سرمایه‌های اساسی دانشگاه آزاد اسلامی است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: در چنین برنامه‌هایی شنیدن حرف‌های دانشجویان بسیار مهم‌تر از سخنرانی است، زیرا ما می‌توانیم سخنان را از دیگر تریبون‌ها نیز اعلام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمدنم به خوزستان در درجه نخست برای احترام به شهدای خوزستان بود؛ این استان امروز به زیارتگاه تبدیل شده است. همان‌گونه که امروز مردم به مشهد مقدس، قم و دیگر نقاط مقدس کشور برای زیارت می‌روند، به خوزستان نیز می‌آیند.

وی درباره فلسفه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در سال‌های نخست انقلاب اسلامی احساس می‌شد عده زیادی از جوانان کشور فرصت حضور در دانشگاه را ندارند. توسعه دانشگاه آزاد اسلامی راهی اجباری بود که باید طی می‌شد. دانشگاه‌های دولتی نمی‌توانستند به دلیل نبود بودجه امکانات و وقوع جنگ تحمیلی، توسعه چندانی پیدا کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آن زمان توازنی میان عرضه و تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران وجود نداشت. هم‌اینک اگر دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشته باشد، بیش از نیمی از جوانان، از تحصیل در دانشگاه محروم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد سرمایه‌های مالی موجود در دانشگاه از میان شهریه‌های پرداختی از سوی دانشجویان این دانشگاه تامین شده است.

وی در مورد توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: از نظر کیفی کارهای مهمی آغاز شده است که به زودی آثار آن را در دانشگاه خواهیم دید و دانشگاه شاهد رشد کیفی در آینده خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: هم اینک بسیاری از کشورهای جهان حاضر هستند نمونه دانشگاه آزاد اسلامی را در آن کشو‌رها تاسیس کنند. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در حال حاضر به صورت وسیع در سایر کشورهای جهان حضور یابد.

وی با اشاره به این‌که  در شرایط کنونی تنها راه برای ادامه کار دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجویان است، خاطرنشان کرد: اگر دولت‌ها می‌خواهند کمکی به دانشجویان دانشگاه آزاد بکنند، وام‌هایی به تمام دانشجویان این دانشگاه اعطا کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ کس مایل نیست که دانشجو پول بدهد و درس بخواند بلکه ما مایل هستیم به دانشجویان پول بدهیم تا درس بخوانند. این موضوع بی‌انصافی است که عده‌ای بگویند کیفیت دانشگاه آزاد به صورت کلی در سطح پایین قرار دارد؛ زیرا دانشجویان این دانشگاه هم اینک توانسته‌اند به مراتب بالای علمی و پژوهشی دست یابند.

وی با اشاره به خواست دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: هم‌اینک توسعه مقاطع تکمیلی و تحصیلی را در دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار داریم. این موضوع سبب توسعه کیفی دانشگاه خواهد شد. هم‌اینک بر اساس برنامه توسعه پژوهش و تحقیق را در دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه داریم.

کد خبر 52236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز