ترفع با اعلام اینکه ۶۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده است، گفت: در صورت ادامه روند موجود و عدم نوسازی ناوگان، اتوبوس‌های تهران حداکثر تا ۶ سال دیگر دوام می‌آورند.

اتوبوس فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود ترفع با تاکید بر اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت منوط به تامین بودجه و پرداخت منابع مالی مورد نیاز است، افزود: اگر منابع و قطعات تامین شود، آمادگی کامل داریم تا با تمام توان نسبت به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه بازسازی اتوبوس‌های مستهلک، یک راهکار موقت برای برون‌رفت از چالش موجود است و راه حل نهایی برای خروج از این بحران، نوسازی ناوگان است، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک، میانگین سن اتوبوس‌های دیزل ۱۰ سال و اتوبوس‌های گازسوز ۱۲ سال است در صورتی که در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران از سن فرسودگی فراتر رفته و ۱۲/۴ سال است.

وی با اعلام این که در حال حاضر ۵۷۸۶ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۸۵ یعنی ۶۲ درصد به سن فرسودگی رسیده‌اند و باید از رده خارج شوند، خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ تا کنون، یعنی در ۱۰ سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از سوی دولت به پایتخت تحویل نشده است.

کد خبر 522341
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    مارو،برگشتیم دوره قاجاریه