به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود ترفع با تاکید بر اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت منوط به تامین بودجه و پرداخت منابع مالی مورد نیاز است، افزود: اگر منابع و قطعات تامین شود، آمادگی کامل داریم تا با تمام توان نسبت به بازسازی اتوبوسهای فرسوده اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه بازسازی اتوبوسهای مستهلک، یک راهکار موقت برای برونرفت از چالش موجود است و راه حل نهایی برای خروج از این بحران، نوسازی ناوگان است، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک، میانگین سن اتوبوسهای دیزل ۱۰ سال و اتوبوسهای گازسوز ۱۲ سال است در صورتی که در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران از سن فرسودگی فراتر رفته و ۱۲/۴ سال است.
وی با اعلام این که در حال حاضر ۵۷۸۶ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۸۵ یعنی ۶۲ درصد به سن فرسودگی رسیدهاند و باید از رده خارج شوند، خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ تا کنون، یعنی در ۱۰ سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از سوی دولت به پایتخت تحویل نشده است.
نظر شما