معاون معدن و صنایع‌معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مشکل توسعه معدنی استان، مربوط به حفاظت از منابع‌طبیعی بوده و محدودیت‌های آن بخش معدن را با رکود جدی مواجه کرده است.

منابع طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پریسا عابدپور، معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجوز اکتشاف و بهره‌برداری از معادن ناب در شمال، جنوب و مرکز استان به دلیل جلوگیری از نابودی گون(گیاه خودرو) صادر نمی شود.  

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از پهنه‌های معدنی شمال و جنوب آذربایجان‌غربی پوشیده از گون است و این امر اجرای طرح‌های معدنی را با مشکل مواجه می کند.  

عابدپور بیان کرد: با دستور معاون استاندار آذربایجان‌غربی، بررسی ویژه‌ای با همراهی کارشناسان صنعت، معدن و تجارت و منابع‌طبیعی از این امر انجام می‌شود که در صورت صحت این ادعا، روند ارائه مجوزها دوباره بررسی خواهد شد.  

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: ۶۳ کیلومترمربع پهنه معدنی در شمال و ۴۴۵ کیلومترمربع پهنه معدنی در جنوب استان قابل اکتشاف بوده که قریب به اتفاق آن مسکوت مانده است.  

عابدپور همچنین گفت: در حال حاضر سه واحد فرآوری در شمال و جنوب استان فعال است که چینی پیرانشهر، تراورتن تکاب و مرمریت پلدشت را شامل می شود.  

وی افزود: در همین راستا صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی تسهیلات ویژه ای را در راستای اجرای طرح‌های فرآوری ارائه می دهد که در حال ارائه تسهیلات با سود ۶ درصد در این خصوص است.  

کد خبر 522334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha