مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۷۸ هزار هکتار از مراتع چالدران به عشایر کوچرو شهرستان‌های شمال استان اختصاص داده شده است.  

مرتع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌هادی قاسمی، مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایران چالدران افزود: در حال حاضر صدور مجوز استقرار عشایر در ییلاقات چالدران از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم. از عشایر انتظار می‌رود با رعایت طرح تعادل دام و مرتع از این مراتع حفاظت و نگهداری شود.  

حسن محمدزاده، فرماندار چالدران نیز در این جلسه اظهار کرد: نقش عشایر در تامین و حفظ امنیت پایدار مناطق مرزی بسیار مهم و تاثیرگذار است، عشایر همواره در سال‌های پیروزی انقلاب و بعد از آن دوشادوش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مرزبان و حافظ کیان ایران اسلامی بوده‌اند و در کنار آن بخش عمده‌ای از نیاز کشور به فراورده‌های دامی را تامین کرده‌اند.  

وی افزود: این عشایر به مدت ۷۵روز با بیش از ۲۰۰هزار راس واحد دامی در برای تولید فراورده‌های دامی و لبنی مشغول فعالیت می‌شوند. امسال ۱۴ پروژه عمران عشایری در زمینه تامین آب شرب و ساماندهی ایل راه‌ها با اعتبار نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.  

کد خبر 522314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha