مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

رئیس اورژانس ۱۱۵ قم گفت: در بازه زمانی ۱۷ فروردین تا ۱۸ خرداد امسال تلفات سرصحنه حوادث ترافیکی در قم با افزایش ۵۹ درصدی روبرو بوده است.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد شهیدی اظهار کرد: در بازده زمانی ۱۷ فروردین‌ماه و پایان طرح نوروزی تا ۱۸ خرداد سال ۹۹ با وجود کاهش ۵۰ درصدی تعداد کل تصادفات در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تلفات سر صحنه حوادث ترافیکی ۵۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که تعداد تلفات ناشی از حوادث ترافیکی همواره بیش از این موارد است چرا که برخی مصدومان بسیار بدحال در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

مسافرت‌های نیمه خرداد و تأثیر آن بر آمار تلفات

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به افزیاش مسافرت‌های برون شهری که اوج آن در تعطیلات نیمه خرداد شاهد آن بودیم، اشاره و بیان کرد: مسافرت‌های اخیر در ایجاد این آمار تأثیر اصلی و اولیه داشته است و این افزایش در کنار افزایش آمار مبتلایان به کرونا، اهمیت پرهیز از سفرهای غیر ضروری را مضاعف می‌کند.

وی افزود: تعداد تصادفات منجر به فوت در ساعات عصر و اوایل بامداد نسبت به سایر ساعات شبانه روز بالا بوده است. ساعت فیزیولوژیک هر انسانی در زمان‌های مشخصی اقتضای استراحت و رفع خستگی دارد و رانندگان باید از رانندگی طولانی مدت به ویژه در زمان‌های فوق که می‌تواند با خواب آلودگی بیشتر و خطای انسانی در بروز حوادث رانندگی همراه باشد پرهیز کنند.

شرایط مصدومان آیتم‌های ارزیابی خدمات درمانی

شهیدی گفت: امروزه شاخص اصلی ارزیابی ارائه خدمات درمانی به مصدومان در دنیا صرفاً آمار تلفات نیست بلکه شرایطی است که درصحنه مصدوم از خود بروز می‌دهد مانند سطح هوشیاری، سن و فشارخون محاسبه شده و در تعیین پیش آگهی مصدومیت به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: نباید با کاهش عدد خام تعداد تصادفات از معلولیت‌ها و ناتوانایی‌های دائمی ناشی از حوادث شدید که منجر به تبعات انسانی، اجتماعی و اقتصادی شدیدی می‌شود، غافل شد.

کد خبر 522287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha