مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

نایب رئیس شورای شهر قم با ابراز نگرانی از شرایط بحرانی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهر قم گفت: متأسفانه ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم نیازمند اصلاح بوده و ۱۰۰ کیلومتر آن بحرانی است.

فاضلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حسن بختیاری در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم  درباره وضعیت شبکه فاضلاب این شهر ابراز نگرانی کرد و افزود: طول شبکه فاضلاب در شهر قم بیش از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر است.

نایب رئیس شورای شهر قم تأکید کرد: متأسفانه از این ۳۰۰ کیلومتر ۱۰۰ کیلومتر آن بحرانی بوده و هر لحظه می‌تواند فاجعه‌ای را برای شهر قم و شهروندان رقم بزند.

وی ادامه داد: اصلاح شبکه فاضلاب خیابان‌های خاک فرج، بنیاد و خیابان امام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم برای آن انجام شود.

در ادامه جلسه رئیس شورای شهر قم به اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم اشاره و اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم پیرو تبصره ۳ ماده ‌واحده مصوبه شورای شهر قم اقداماتی را انجام ‌شده که در این جلسه گزارشی از آن ارائه می‌شود.

عبدالله جلالی ابتدا اقدامات انجام‌ شده در حوزه لوله‌گذاری فاضلاب در محله‌های مختلف را تشریح کرد و افزود: لوله‌گذاری فاضلاب در کوچه ۲۶ خیابان کیوانفر، بین کوچه ۱۵ تا ۱۹ خیابان امام موسی صدر، بخشی از نیروگاه  خیابان کشاورز، میدان مطهری و کوچه رزاقی شهرک مهدیه با اعتباری بالغ بیش از ۳۹۹ میلیون تومان انجام ‌شده است.

وی اعتبار صرف شده برای تهیه مصالح اجرای شبکه اصلی و فرعی  شبکه فاضلاب را عددی بالغ‌ بر ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: برای جمع‌آوری شبکه فاضلاب در خیابان ۱۶ متری مدنی، انتهای خیابان شهید بهشتی، از کوچه ۱۳ تا ۲۵ بلوار نواب و خیابان علوی کوچه ۶ نیز بالغ‌ بر سه میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: در اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی شبکه فاضلاب در خیابان ایستگاه کوچه ۱۴ و ۱۰، خیابان امام کوچه ۵۲ اعتباری بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی هزینه اجرای لوله‌گذاری فاضلاب مسکن مهر در پردیسان را نیز تشریح کرد و گفت: در محله‌های یک، سه و پنج لوله‌گذاری فاضلاب با اعتباری بالغ ‌بر دویست میلیون و ۸۷۲ هزار تومان اجرا شد.

جلالی خرید و اجرای شبکه فاضلاب در خیابان مصلی کوچه چهار، خیابان ۱۷ متری شهید فهیمی واقع در امامزاده ابراهیم(ع) را ۳۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دانست و خاطرنشان کرد: لوله‌گذاری در خیابان امام موسی صدر حد فاصل میدان الهادی تا میدان نواب نیز ۹۲۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان هزینه در برداشته است.

وی محوطه‌سازی تصفیه‌خانه شماره دو را نیز عدد بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: مرمت و بهسازی دیواره تصفیه‌خانه ۳۳۳ میلیون تومان هزینه داشته است.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: جمع کلی هزینه‌ها در حوزه توسعه شبکه و انشعاب فاضلاب را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش اصلاح و انشعاب شبکه فاضلاب عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان و توسعه خطوط انتقال فاضلاب نیز عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان هزینه شده است.

جلالی تاکید کرد: هزینه بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه ۶۳۵ میلیون تومان و جمع درآمد و هزینه‌های حاصل از تبصره ۳ عددی بالغ‌ بر ۹ میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان اعلام ‌شده که از ابتدای مصوبه سال ۹۸ تا آخرین گزارشی که به شورا واصل ‌شده محاسبه‌ شده است.

کد خبر 522274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاقمی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    وقتی صدنفر صدنفر درفاضلاب افتادند وهمگی ازدنیارفتند انوقت میشود مثل سیل شیراز یکی میگه من گفتم دیگری میگه من میدانستم چه بهترالان قبل ازفاجعه جلوی انرا بگیرید
  • M. M IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام. جای تعجب نداره وقتی میاید یه کار غیر اصولی و مهندسی انجام میدید و پول بیت المال رو هدر میدید و قطعا همچین پروژه ای قطعا خرابکاری به بار میاره