مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد گفت: فردی که با سوء‌استفاده از عکس خود با مسئولان کشوری و جعل عناوین دولتی، با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه‌های مختلف، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، مجید فرهمندزاده افزود: این فرد با نشان دادن عکس‌هایش با مقام‌های کشوری، خود را به عنوان عامل صاحب نفوذ در بخش‌های دولتی و امنیتی همچون رئیس حراست وزارتخانه،  قاضی دادگستری، رییس تیم حفاظت مقام‌های عالی قضایی و برخی از نهادهای نظامی معرفی می‌کرد تا اقدام به کلاهبرداری کند.

وی ادامه داد: متهم دستگیرشده با ایجاد رابطه و یک واسطه به کمک و سفارش یک نماینده مجلس دوره قبل اقدام به فعال‌سازی سرویس عدم نمایش شماره تلفن کرده بود و با این شگرد خود را به عنوان یک فرد امنیتی معرفی می‌کرد.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد اظهار کرد: این فرد همچنین با یکی از کارکنان یک اداره دولتی برای آزادسازی املاک نزدیکان خود که در توقیف بانک‌ها و موسسات مالی بوده، ارتباط برقرار کرده است.
فرهمندزاده از صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد ریالی برای این متهم توسط قاضی دادسرا خبرداد و بیان کرد: برای کارمند یکی از ادارات دولتی نیز که با متهم همکاری داشته،  قرار وثیقه یک میلیارد ریالی صادر شده است.

وی گفت: این جریان نشان می‌دهد افراد سودجو و کلاهبردار به هر دستاویزی چنگ می‌زنند تا اعتماد سوژه‌های خود را جلب کنند.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد از شهروندان خواست فریب چنین افرادی را نخورند و در صورت برخورد با این گونه موارد، مراجع مربوطه را در جریان قراردهند.

کد خبر 522261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha