معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: نواقص مربوط به موقعیت فعلی دفن زباله در بیرجند باید برطرف شود و در عین حال طرح جامع بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.

دفن پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه مدیریت پسماند در استان اظهار کرد: طرح‌ها نباید مشمول زمان و بروکراسی اداری شود. اگر دستگاهی طی ۱۰ روز استعلام را پاسخ نداد، حمل بر مثبت بودن طرح بوده و مسئولیت آن با مدیر دستگاه مربوطه است.

وی با تاکید بر حضور مشاوران طرح‌ها در استان عنوان کرد: مشاوران طرح‌ها باید مسلط به مبانی حقوقی و فنی بوده و در استان مستقر باشند تا بتوانند پاسخگوی کار خود باشند. وی افزود: منعی برای دفع زباله در مکان قبلی وجود ندارد، اما باید برای ادامه کار نقشه راه داشته باشیم.

میرجعفریان گفت: انتظار داریم هر دستگاه متناسب با وظایف، برنامه تخصصی ارائه داده و نسخه‌پیچی‌ها دقیق و با در نظر گرفتن شرایط موجود و آینده باشد.

وی یادآور شد: کار کارشناسی باید در کمیته‌های مربوطه انجام شود و در کارگروه مدیریت پسماند استان، تحلیل کارشناسی موضوعیت ندارد چراکه این جلسه، مختص تصمیمات کلان مدیریتی و اجرایی است.

کارگروه مدیریت پسماند با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل جلسه داد و طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان‌های بیرجند و خوسف مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین در بخش دوم جلسه، برنامه مدیریت پسماند صنعتی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ارائه و بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار نیز گفت: جهادکشاورزی باید درخصوص کانون‌های گرد و غبار برنامه‌ریزی کند و طرح جامع تدوین شده خود را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه دهد.

وی افزود: منشا گرد و غبار در برخی استان‌ها، خارج از کشور است و در خراسان جنوبی نیز بخشی از گرد و غبار، منشا خارج از استان دارد بنابراین باید پایش درستی در این خصوص انجام شود و نقش سایر استان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اعتبارات لحاظ شود.

میرجعفریان با تاکید بر نقش مهم دستگاه‌ها در جذب اعتبارات خاطرنشان کرد: مدیران باید از همه ظرفیت‌ها برای جذب منابع استفاده کرده و حق و حقوق استان را با جدیت دنبال کنند زیرا وسعت استان خراسان جنوبی ۶ تا هفت برابر برخی استان‌هاست و این موضوع باید در پدیده گرد و غبار لحاظ شود.

وی ادامه داد: کشاورزی به سبک سنتی در ایجاد کانون‌های گرد و غبار موثر است برای مثال برخی کشاورزان پس از برداشت محصول، بلافاصله مزارع را آتش زده یا با شیوه‌های نادرست کاشت و برداشت، بافت خاک را به هم می‌زنند و این موارد در ایجاد گرد و خاک موثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: صدا و سیما و مطبوعات در آگاهی بخشی به مردم و مباحث ترویجی و آموزشی، نقش ارزنده‌ای دارند که نیاز است در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

در این نشست طرح «کمربند سبز در شهرهای متاثر از پدیده گرد و غبار» ارائه و بررسی شد.

کد خبر 522251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha