استاندار کردستان از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه امر سدسازی و تامین آب شرب مورد نیاز این استان خبر داد.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهمن مرادنیا در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان بیان کرد: این میزان اعتبار تخصیصی می‌تواند موجب تسریع روند اتمام سدهای در دست احداث استان شود، بنابراین باید به نحوه مناسبی از این اعتبارات استفاده کرد.

استاندار کردستان افزود: این اعتبارات صد درصد تخصیص یافته که بخش عمده‌ای از آن نیز به صورت نقدی در طرح‌های سدسازی استان هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با اتمام و به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها مردم استان از مزایای آنها بهره‌مند شده و در زندگی آنها تحول ایجاد کند.

مرادنیا گفت: هدف از اجرای  پروژه سد چراغ ویس سقز تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهر پیش بینی شده که امیدواریم با بهره‌برداری از آن مردم این شهر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: باید در تکمیل سدهای استان تلاش بیشتری انجام‌شود و این سدها و شبکه‌های پایاب و انتقال آب آن نیز همزمان به بهره‌برداری برسد و نباید فازهای اجرای آنها به‌صورت ناقص انجام شود بلکه باید کوشش کنیم تا در موعد مقرر خاتمه یابند و مردم از برکات آن بهره مند شوند.

استاندار کردستان همچنین خواستار ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری سدهای استان شد.

وی یادآور شد: در این رابطه مدیران اگربه انجام مسئولیتی متعهد می‌شوند، ضروری است قاطعانه وارد عرصه شده و به وظایف خود به نحوه شایسته عمل کنند و با تمام توان پای کار باشند تا کاربه سرانجام برسد.

مرادنیا تاکید کرد: همانگونه که با تلاش‌های انجام شده اعتبارات قابل توجهی در سال ۹۹ در این بخش به استان تخصیص یافته بنابراین همه باید از فرصت زمانی باقی مانده نهایت استفاده را برای تسریع در روند تکمیل پروژه‌های سدسازی استان به کار گیرند.

وی در ادامه از مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه منابع آبی استان خواست تا برای کاهش زمان اتمام پروژه‌ها طوری برنامه‌ریزی کنند تا پیمانکاران طرح‌ها با امکانات کامل و تجهیزات بیشتر برای ساخت، تکمیل و به بهره‌برداری رساندن سدها در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش کنند.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد تا در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از چند سد استان باشیم و به ویژه سد رمشت و امیرآباد نیز هم حداکثر تا دهه فجر امسال افتتاح شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب سالم شهر بانه و برخی دیگر از شهرهای استان نیز بایستی عزم جدی به کار گرفته شود.

مرادنیا یادآور شد: در واقع تامین آب شرب سالم یکی از نیازهای استان بوده و در این راستا ما موظف هستیم آب سالم را به مردم شریف کردستان تحویل دهیم.

استاندار کردستان گفت: باید از تولید و اشتغال در کردستان به خصوص در مناطق مرزی حمایت کنیم و در حقیقت باید تولیدکنندگانی که در استان سرمایه گذاری می‌کنند را تشویق کنیم.

کد خبر 522248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha