کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی همراه با رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد از عصر امروز، دوشنبه ۲۶ خرداد استان را فرا می‌گیرد.

آب و هوا

به گزارش همشهری‌آنلاین، یاسر اشتاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در مناطق مستعد، بارش تگرگ رخ می‌دهد و وزش باد شدید در همه مناطق به ویژه نیمه شمالی و تا حدی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته چالدران با دمای هشت درجه سانتی‌گراد و سردشت با دمای  ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش آذربایجان غربی با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌ها در این استان از شهریورماه آغاز و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان استان آذربایجان غربی است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

کد خبر 522118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha