دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان گفت: منطقه زیر پوشش این دانشگاه شامل شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در حال حاضر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

کرونا در کاشان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حاجی‌جعفری روز دوشنبه ۲۶ خرداد افزود: بر اساس فعالیت موجود اگر منطقه‌ای در یک دوره ۱۴روزه به طور میانگین روزانه به ازای یک‌صد هزار نفر تا سه مورد جدید ابتلا به بیماری کوید ۱۹ داشته باشد، در وضعیت زرد قرار دارد و اگر بیش از سه مورد گزارش شود در وضعیت قرمز قرار خواهدگرفت.

وی افزود: چهارهزار و ۲۵۰ مورد آزمایش کرونا از ابتدای فروردین‌ماه ۹۹ تاکنون در دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان انجام شده؛ یک‌هزار و ۳۱۱ مورد مثبت گزارش شد که از این تعداد یک‌هزار و ۲۹ مورد مربوط به کاشان و ۲۷۲ مورد مربوط به آران و بیدگل بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان اظهار کرد: همه این آزمایش‌ها به صورت رایگان برای مردم انجام شد و هم اکنون نیز این آزمایش‌ها در درمانگاه ۱۶ ساعته سپهری کاشان رایگان انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این مرکز درمانی افزون بر کار غربالگری بیماران مشکوک به کرونا، معاینه‌های مربوط به این بیماری و آزمایش پی‌سی‌آر را انجام و به خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهد.

حاجی‌جعفری با قدردانی از حمایت خیران اظهار کرد: افراد نیکوکار این منطقه افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال در بحران بیماری کرونا به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دانشگاه علومپزشکی کاشان کمک کردند.

به گفته وی، این کمک‌ها شامل تجهیزات سرمایه‌ای، محافظتی ضدغفونی کننده‌ها و حمایت از خانواده‌های بیماران کرونایی بوده است و سیل کمک‌های افراد نیکوکار همچنان در برخی بخش‌ها ادامه دارد.

علت فوت برخی بیماران کرونایی در کاشان

متخصص عفونی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست، علت مرگ برخی بیماران کرونایی در منطقه را شدت بیماری و در مراجعه کردن آنها به مرکزهای درمانی عنوان کرد.

منصوره مومنی هروی گفت: عده‌ای از ترس ابتلا به بیماری کرونا در خانه ماندند، در حالی که مبتلا بودند یا به پزشک عمومی رفتند و هنگامی به بیمارستان مراجعه کردند که کار از کار گذشته و ریه‌ها سفید شده بود و مرکز درمانی نیز نمی‌توانست کاری برای آنها انجام دهد.

وی همچنین بیماری دیابت را زنگ خطری برای مردم منطقه کاشان دانست و افزود: شاید یکی از دلایل افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا، وجود زیاد بیماران دیابتی در این منطقه بوده است.

این متخصص تاکید کرد: اگر دیابت با هر بیماری دیگری همراه شود، پاسخ به درمان بیماری دیگر را مختل می‌کند.

وی یادآور شد: بیماری دیابت اپیدمی خاموشی است که کسی به آن توجه نمی‌کند اما به مراتب خطرناک‌تر از کرونا است و باید آن را دریابیم؛ مرگ در اثر دیابت در کاشان بیش از کرونا است اما کسی متوجه نمی‌شود.

بیمارستان شهید بهشتی، آماده ارایه خدمات درمانی عادی

رئیس مرکز آموزشی، درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نیز در ادامه گفت: این بیمارستان سال‌ها مأمن بیماران بدحال منطقه بوده است و ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به عنوان مرکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی منطقه، همه پزشکان، پرستاران و کارکنان آن در حال خدمت به بیماران بودند.

سیدمحمد مکی اضافه کرد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان سالانه ۴۰۰ هزار نفر بیمار پذیرش می‌کند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر نیز بستری می‌شوند و خدمات متنوع از جمله جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی را به بیماران ارائه می‌دهد.

وی گفت: یکی از بخش‌ عفونی بیمارستان در حال حاضر به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و همه مسائل مربوط به کنترل‌های عفونتی، گندزدایی و ضدعفونی مرتب انجام می‌شود و حتی بیماران عفونی غیرکرونایی نیز در بخش‌های دیگر بیمارستان بستری می‌شوند.

معاون درمان مرکز آموزشی، درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان در استان اصفهان نیز ادامه داد: این مجموعه از بحران کرونا سرافراز بیرون آمد و در حال حاضر ارایه خدمات عادی شده و آماده پذیرش همه بیماران است.

داود خیرخواه تصریح کرد: برخی با شیطنت اعلام کرده‌اند، بیمارستان شهید بهشتی کرونایی و خطرناک است که این ذهنیت بد، باید پاک شود.

به گفته وی، بیمارستان شهید بهشتی کاشان هیچ مشکلی برای پذیرش بیماران ندارد و مردم با خیال راحت می‌توانند بیماران خود را در این بیمارستان بستری کنند.

مرکز آموزشی، درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان در قالب ۹ بیمارستان و پنج درمانگاه شبانه‌روزی فعالیت دارد.

پیش‌تر در راستای حفظ سلامت سایر بیماران غیرتنفسی، این مرکز برای رسیدگی به بیماران دارای علایم تنفسی مشکوک ابتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته بود.

بنابر آخرین آمارهای رسمی، ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر بهبود یافتند و هشت هزار و ۷۳۰ نفر نیز تا کنون فوت کردند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان قرار دارند.

کد خبر 522095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha