مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

مدیر کل راه‌آهن قم گفت: به دلیل شیوع کرونا، مسافر جابه‌جا شده توسط راه‌آهن قم، از اوایل اسفندماه پارسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۹۴ درصد کاهش‌ یافته ‌است.

راه‌آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن اعتماد دوشنبه ۲۶ خرداد افزود: با توجه به این‌که حمل‌ونقل عمومی یکی از نقاط حساسی بود که احتمال شیوع کرونا را افزایش می‌داد، از اوایل اسفندماه پارسال فعالیت قطارهای مسافربری متوقف شد.

وی اضافه کرد: قطارهای مسافربری از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شروع به فعالیت کرد و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله توزیع ماسک، ‌ دستکش و ضدعفونی کردن صندلی‌ها اجرایی شد. حتی سالن‌های انتظار ایستگاه راه‌آهن با وجود نبود مسافر به دلیل مراجعه مردم برای پس دادن بلیت‌ها، ‌ روزی ۲ بار ضدعفونی می‌شد.

به گفته اعتماد، از ابتدای اردیبهشت‌ماه نیز کوپه‌های قطار با ۵۰ درصد ظرفیت مسافر جابه‌جا می‌کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

مدیر کل راه‌آهن قم گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰ رام قطار شامل پنج رام رفت و پنج رام برگشت قطار به سمت تهران و قم و سه رام قطار به سمت مشهد حرکت می‌کند. از سوی دیگر با توجه به کاهش فعالیت خودروهای باربری در سطح جاده‌ها، از اسفندماه پارسال تاکنون در مدت مشابه سال گذشته، ‌میزان بار جابه‌جا شده توسط قطارهای باربری حدود ۱.۵ برابر افزایش ‌یافته است.

کد خبر 521927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha