جایزه نویسندگی جنایی تیکستون با معرفی فینالیست‌هایش در سال ۲۰۲۰ به آخر مسیرش نزدیک‌شد.

نامزدهای جایزه جنایی نویسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اسامی ۶ فینالیست راه یافته به دور نهایی جایزه رمان جنایی سال ۲۰۲۰ تیکستون اعلام شد. این جایزه به عنوان مهم‌ترین جایزه رمان جنایی انگلیس و ایرلند شناخته می‌شود.

فینالیست‌های شانزدهمین دوره اهدای این جایزه عبارت هستند از:

«خواهر قاتل زنجیره‌ای من» نوشته اوینیکان بریت‌ویث

«جو کانتری» نوشته میک هرون

«مرد گمشده» نوشته جین هارپر

«بدترین سناریو» نوشته هلن فیتزجرالد

«زنجیر» نوشته ایدرین مک‌کینتی

«دود و خاکستر» نوشته عبیر موخرجی

با داستان‌هایی که در این کتاب‌ها روایت شده خوانندگان از نیویورک تا کلکته، از لندن تا لائوس و از گلاسکو تا استرالیا کشیده می‌شوند.

فینالیست‌های این رقابت توسط خوانندگان انتخاب شدند و از طریق سایت این جایزه علاقه‌مندان به آنها رای دادند؛ در حالی که فهرست اولیه توسط هیات داوران شامل نویسندگان متخصص آثار جنایی، کارگزاران، منقدها و اعضای کمیته برنامه‌ریزی فستیوال نویسندگی جنایی تیکستون انتخاب شده بود.

به این ترتیب چهره‌های شاخصی چون دنیس مینا نویسنده اسکاتلندی، کریس بروکمایر نویسنده پرفروش اهل گلاسگو، ول مک‌درمید ملقب به ملکه جنایی و لی چایلد نویسنده سرشناس از دور رقابت حذف شدند.

«فرشته سقوط کرده» کریس بروکمایر، «هیچ چیز مهمی امروز اتفاق نیفتاد» ویل کارور، «اعمال ظالمانه» جین کیسی، «ماه آبی» لی چایلد، «فراخوان طولانی» آن کلیوز، «برف سرخ» ویل دین، «پلتفرم هفت» لوییس داتی، «چطور مردگان صحبت می‌کنند» وال مک‌درمید، «تعهد» دنیس مینا، «مرد نجواگر» آلکس نورث، «خون و شکر» لارا شپرد رابینسون و «نارنجی خونی» هریت تایس کتاب های دیگری بودند که در فهرست اولیه شامل ۱۸ کتاب جای داشتند.

مراسم رسمی معرفی برنده امسال به دلیل شیوع کرونا لغو شده و برنده در مراسمی مجازی به صورت آنلاین در ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) معرفی می‌شود تا جایزه ۳ هزار پوندی این رقابت را دریافت کند.

آمار جدید مربوط به دوران قرنطینه حاکی از این است که مخاطبان کتاب‌های جنایی در این دوران افزایش یافته‌اند و مردان و جوانان بیشتر به این ژانر رغبت دارند. ۲۶ درصد از کتاب‌خوانان مرد ۱۸ تا ۴۴ ساله گفته‌اند ژانر جنایی به ژانر مورد علاقه آنها بدل شده است.

کد خبر 521914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha