سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ شهرستان بویراحمد و گچساران به ترتیب به دلیل خوش‌آب و هوا بودن و همسایگی با استان خوزستان تازه وارد پیک شده‌اند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، جلال پوران‌فرد اظهار کرد: افزایش افراد مبتلا به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس با تبدیل فاصله‌گذاری اجتماعی به هوشمند دور از انتظار  نبود، زیرا با این طرح در واقع جامعه به روال عادی خود بازگشت.

وی با اشاره به تدوین پروتکل‌ها و موازین بهداشتی توسط ستاد کرونای کشوری عنوان کرد: با این شرایط، اصناف به ۲ دسته پرخطر و کم‌خطر تقسیم شدند و با هدف ملزم شدن به رعایت پروتکل‌ها در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کردند.

پوران‌فرد خواستار رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی توسط اصناف در ۲ گروه پرخطر و کم‌خطر شد و ابراز کرد: برخی از اصناف به دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجهی کردند و در واقع به داشتن کد بهداشتی اکتفا کردند.

وی میزان مرگ و میر کرونایی‌ها در این استان را نسبت به میانگین کشوری مطلوب دانست و افزود: با تلاش مجموعه متولیان امر بهداشت و درمان و همچنین همکاری و تعامل مردم در بسیاری از شاخص‌ها در این ایام نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت بهتری داریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۲ شهرستان بویراحمد و گچساران، به ترتیب، به دلیل خوش‌آب و هوا بودن و همسایگی با استان خوزستان تازه وارد پیک شده‌اند که انتظار می‌رود مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی حساس باشند.

پوران‌فرد استفاده از ماسک برای کارکنان ادارات و مراجعان را اجباری عنوان کرد و گفت: نوبت‌دهی کلینیک‌های درمانی استان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت فقط به‌ صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به به‌کارگیری ۲۲۷ نیروی قرارداد موقت ۸۹ روز در ایام بیماری کرونا در استان ادامه داد: این تعداد نیرو با پیش‌بینی اشغال تخت‌های بیمارستانی پذیرش شد و البته هیچ گونه تعهدی در زمینه استخدام آنان با این قرارداد وجود نداشت.

پوران‌فرد از عملکرد نیروهای قرارداد موقت دوران کرونایی ابراز رضایت کرد و افزود: در زمینه جذب و یا در اولویت بودن به‌کارگیری این افراد ۵ مکاتبه با معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.

کد خبر 521906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha