دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

یکی از مسائلی که سبب کاهش عملکرد کولر می‌شود استفاده از آن در محیط بسته است، چرا که باد کولر خود مرطوب است و اگر در یک محیط بسته باشد، باعث دم کردن محیط شده و باعث می‌شود که باد آن گرم شود.

کولر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از جمله دلایلی که باعث گرم شدن باد کولر آبی می‌شود، گرم بودن محیطی است که کولر آبی در آن محل قرار گرفته شده است که می‌توان با استفاده از انداختن یخ به درون آن اندکی محیط را خنک‌تر کرد یا استفاده از سایه‌بان جهت خنک نگه داشتن محیط کولر که در نتیجه بتواند باد خنکی را تولید کند.

از دیگر مسائل می‌تواند قطع شدن آب یا نرسیدن آب به پوشال‌های آن باشد که باید با تعویض پوشال‌ها یا برطرف کردن مشکل قطعی آب آن را برطرف کرد.

به منظور افزایش بازدهی این وسیله در تولید هوای خنک رعایت نکات زیر ضروری است:

- تعویض پوشال می‌تواند تاثیر بسیاری در عملکرد کولر آبی داشته باشد.

- پیش از راه‌اندازی کولر آبی سطوح داخلی و کف آن را بشویید و تمیز کنید، زیرا این کار در هوادهی مطلوب کولر تاثیر بسیاری دارد.

- خیس نشدن پوشال‌ها سبب گرم شدن باد کولر می‌شود.

- در هنگام زدن پمپ آب کولر اجازه دهند پوشال کولر به مدت ۱۵ دقیقه خیس بخورد و بعد کولر را روشن کنند، زیرا پوشال خیس می‌تواند هوای خنکی را در کانال کولر تولید کند.

- هنگام نصب کولر باید کوتاه‌ترین فاصله را برای کانال کولر خود در نظر بگیرید، زیرا هر چه کانال کولر کوتاه‌تر باشد هوای خارج شده از آن نیز خنک‌تر خواهد بود.

- یکی از مهم‌ترین معیارها برای استفاده بهینه از کولر، توجه به شلنگ است. اگر سیستم گردش آب به‌درستی در کولر انجام شود و پوشال‌ها کاملا خیس شوند، کولر خنکای بیشتری تولید می‌کند و انرژی کمتری را هدر می‌دهد. بعد از این‌ها دریچه‌های خود کولر را باز کنید. برای باز کردن درپوش کناری کولر، درپوش را از محل مخصوص گرفته و به طور عمودی به طرف بالا بکشید تا قسمت تحتانی آن از بدنه جدا شود.

- نصب سایه‌بان سبب خنک شدن باد کولر می‌شود.

- هنگام نصب کولر باید سایه‌بانی برای آن در نظر بگیرید، زیرا این کار علاوه بر محافظت از کولر در برابر نور آفتاب، در خنکای هوای کولر هم تاثیر بسیاری دارد.

با رعایت این نکات به هیچ عنوان نیازی به استفاده از دور تند کولر نیست و باید به خاطر داشت که استفاده از دور تند کولر با مصرف بسیار انرژی، مبلغ قبض برق را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

افراد به طور دائم از کولر استفاده نکنند و اجازه دهند در ساعاتی از روز، هوای طبیعی در خانه جریان داشته باشد، زیرا این کار علاوه بر افزایش طول عمر وسیله سرمایشی، بهای برق مصرفی را تا حد زیادی کاهش داده و در سلامت انسان نیز بسیار مفید است.

توصیه می‌شود افراد برای نصب کولر حتما این کار را به متخصصین این کار بسپارند و چنانچه خود اصرار بر نصب کولر دارند حتماً قبل از هر اقدام با فازمتر از قطع برق اطمینان حاصل کنند.

زمانی که کولر خراب باشد یا قصد استفاده از آن را نداشته باشید، باید از تابش نور خورشید به پنجره‌ها جلوگیری کنید. به طوری که بیش از ۳۰ درصد از گرمای هوای داخل منزل، از طریق پنجره وارد می‌شود. با استفاده از پرده تا حد زیادی می‌توانید این کار را انجام دهید.

اما باید کرکره‌ها را بسته نگه دارید. بعضی از افراد برای دور نگه داشتن نور خورشید از منزل آن را بالا می‌بندند. در حالی که برخی دیگر آن‌ها را به سمت پایین می‌اندازند تا فضای تاریک‌تر ایجاد کنند.

با این راهکارها می‌توانید خانه‌ خود را خنک‌تر کنید.

کد خبر 521881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 0
    الان کولرهای سلولزی آبی خیلی بهتر جواب میدهد .
  • مملی فارسی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 1
    شرکت ... خودش برق به دولت میفروشه بنابر این نو سیم پیچی موتور کولر را جوری انتخاب میکنه که مصرف برق بالاتر بره من موتور کولر سوخته را دادم سیم پیچی با سیم نازکتر مصرف برق نصف شد . همچنین فولی دور موتور را بزرگ انتخاب کردم دور کندش مطابق دور تند کار میکنه پنج ساله با این روش پول برق کم میاد شما هم امتحان کنید