معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جایگزین کردن اتباع بیگانه غیرمجاز با نیروهای بومی در فرآیند صید و خشک‌کردن ماهی متو باید اجرایی شود.

ماهیگیران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی شیخ زاده شامگاه یکشنبه ۲۵ خرداد در سومین نشست ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز قشم استان هرمزگان افزود: البته اتباع بیگانه مجاز در واقع شهروندان این منطقه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور اتباع بیگانه غیرمجاز باعث اخلال در قوانین و اصول شهروندی از جمله برای اتباع مجاز می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تا کارگروه ویژه‌ای با حضور  نیروهای انتظامی، دریابانی و شیلات برای پیگیری ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و فعال در حوزه شیلات و صیادی تشکیل شود.

وی افزود: برخورد قاطع با اجاره‌دهندگان و کارفرمایانی که به اتباع غیرمجاز محل سکونت و کار ارائه می‌دهند، مهم‌ترین هدف از تشکیل این کارگروه خواهد بود.

شیخ زاده ادامه داد: چند اتوبوس و ون برای انتقال اتباعی که درقشم به صورت غیرمجاز فعال هستند، توسط سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا  و خطر مبتلا بودن اتباع غیرمجاز، اقلام مختلف بهداشتی مانند ماسک و گان نیز بین  بخش‌های نظامی، انتظامی و دریابانی توزیع شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اتباع بیگانه بخش بزرگی از اشتغال صنعت شیلات قشم را تشکیل می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود با خروج این افراد، فرصت اشتغالی مناسبی برای نیروهای بومی ایجاد می‌شود و نرخ بیکاری در جزیره از ۵.۲ به حدود چهار درصد کاهش می‌یابد.

به گفته وی استفاده از ظرفیت شرکت‌های کاریابی برای پر کردن فضای خالی اشتغال در بخش شیلات جزیره و الزام تعاونی‌ها به کارفرمایان مربوطه برای استفاده از نیروهای انسانی بومی یا اتباع بیگانه مجاز می‌تواند به امر ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز شتاب بیشتری بدهد.

شیخ زاده ادامه داد: مکانیزه کردن بخشی از فرآیند تخلیه و بارگیری ماهی و استفاده از نرم‌افزارهای خوداظهاری در هنگام صید نیز از دیگر راهکارهای لازم برای ارتقای محصول و جلوگیری از به‌کارگیری اتباع غیرمجاز محسوب می‌شود.

کد خبر 521848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha