دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره بانک خون استان بیش از ۵ روز است، در زمینه خون و فرآورده‌های خونی فعلا مشکل خاصی وجود نداشته است، اما ذخیره خونی گروه خونی A مثبت هنوز کمتر از بقیه گروه‌ها و کمتر از چهار روز است.

اهدای خون

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، مجید زینلی روز جهانی اهدای خون را تبریک گفت و اظهار کرد: وضعیت ذخیره بانک خون استان اصفهان بیش از پنج روز است و در زمینه تأمین خون و فرآورده‌های خونی فعلاً مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی یک بافت زنده است و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است، از اهداکنندگان درخواست داریم به صورت مستمر و روزانه به مراکز انتقال خون برای اهدای خون مراجعه نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با توضیح اینکه آمار اهداکنندگان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته است، افزود: قبل از فراخوان اهدای خون ذخیره خونی استان حدود دو روز بود، اما بعد از فراخوان ذخیره خونی افزایش داشته است.

وی توضیح داد: روزانه به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، اما ذخیره خونی گروه خونی A مثبت هنوز کمتر از بقیه گروه‌ها و کمتر از چهار روز است. از افرادی که این گروه خونی را دارند درخواست داریم برای اهدا به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

زینلی تصریح کرد: در هفته سوم خرداد ماه ۹۹ بیش از ۶۵۰ اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند و از این تعداد حدود ۵۵۰ نفر از اهداکنندگان موفق به اهدای خون شده‌اند، در فصل تابستان با کاهش اهداکنندگان روبرو هستیم و برای تأمین نیاز خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی و نیازمندان به خون اهدای مستمر و روزانه نباید فراموش شود.

کد خبر 521830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha