رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گچساران گفت: عملیات آبرسانی سیار به حیات‌وحش مناطق حفاظت‌شده گچساران از ابتدای خرداد ۹۹ آغاز شده و تاکنون ۱۷ هزار لیتر آب در آبشخورهای حیات‌وحش این شهرستان توزیع شده است.

حیات وحش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ولی رمضانی افزود: همه ساله با آغاز فصل گرما و به دلیل کمبود منابع آبی ناشی از بارش باران، این اداره به منظور کمک به ادامه حیات حیوانات مناطق حفاظت‌شده این شهرستان، به آبرسانی سیار به این مناطق اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: حیات‌وحش گچساران شامل کل، بز، پلنگ، گرگ، کفتار و شغال است.

رمضانی اظهارکرد: ۱۷ هزار لیتر آب در ۲۵ آبشخور که در نقاط مختلف این شهرستان احداث شده است، توزیع شد.

 رئیس اداره حفاظت‌ محیط زیست گچساران گفت: این آبشخورها محل تامین آب انواع پرندگان و پستانداران است تا در مواقع بحرانی مشکلی برای آب مورد نیاز خود نداشته باشند.

رمضانی اظهار کرد: عمده این آبشخورها در پایین‌دست رودخانه‌ها یا چشمه‌هایی که آب دائمی یا فصلی  دارند، احداث شده است.

وی ادامه داد: آب مورد نیاز آبشخورهای حیات‌وحش مناطق حفاظت‌شده حوزه شهرستان گچساران با ۲ دستگاه خودرو پیکاپ روزانه هزار لیتر از چاه‌های کشاورزی تامین می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: بیش از ۸۰ حلقه چشمه در مناطق حفاظت‌شده شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد: این شهرستان ۳ منطقه حفاظت‌ شده دارد، ۱۳ محیطبان کار حفاظت‌ از مناطق حفاظت‌شده این شهرستان را بر عهده دارند.

کوه خامی با مساحت بیش از ۲۶ هزار هکتار، کوه سرخ با ۳۲ هزار هکتار و کوه دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت‌شده شهرستان‌های گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شوند.

کد خبر 521666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا CA ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    لطفا بعد از تهیه آب برای حیوانات، به خوزستان هم آب بدین.