معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: ۶ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.  

صنایع دستی

به گزاش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد رئیسی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۵۲ رشته شهری، روستایی و عشایری در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد.

وی افزود: هم اکنون افزون بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان شناسایی شده که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعال هستند. ۷۰ درصد محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری به‌دست بانوان تولید می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: سال ۹۸ آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی به ۷۰۰ هنرجو ارائه، بیمه ۲۵۰ هنرمند صادر و برای ۹۷۷ نفر ایجاد اشتغال شد. هم اکنون ۷ نشان بین‌المللی، ۵۱ نشان ملی و سه نشان جغرافیایی برای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: با توجه به معرفی شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد»، پیگیری‌ها برای ثبت نشان جغرافیایی نمد و معرفی آن در سطح ملی و بین‌المللی در حال انجام است.  

کد خبر 521665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha