معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی گفت: نخستین بار در کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا، رسیدگی به هزار و ۳۰۰ پرونده قضایی در استان به صورت آنلاین برگزار شد.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس اسماعیلی یکشنبه ۲۵ خرداد افزود: این روند در خصوص اقدامات عملی و موثر برای قطع انتشار ویروس کرونا در دادگاه‌های خراسان جنوبی از ۱۳ اردیبهشت امسال تاکنون انجام شده است.

وی گفت: دادگاه‌های آنلاین از طریق پایگاه ابری قوه‌ قضاییه برگزار می‌شود که از این طریق هم امنیت اطلاعات اشخاص مورد نظر قرار گرفته و از طرفی افراد از منزل و محل کار هم می‌توانند در این دادگاه حضور یابند.

اسماعیلی ادامه داد: بیشتر دادگاه‌های آنلاین با اشخاص خارج از استان برگزار شده است و با توجه به این‌که این افراد باید از استان‌های درگیر با کرونا برای حضور در دادگاه شرکت می‌کردند این فناوری اقدامی عملی و موثر در کاهش انتشار ویروس بود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای افرادی که به تلفن همراه هوشمند دسترسی نداشتند دفاتر پیشخوان در سراسر کشور آماده ارتباط‌گیری با دادگاه‌های آنلاین بود و این افراد برای ارسال لوایح می‌توانستند از طریق دفاتر در سراسر کشور اقدام کنند.

وی از برگزاری ۳۲۶ دادگاه آنلاین برای زندانیان استان خبر داد و افزود: دادگاه‌های آنلاین برای زندانیان به شیوه ویدئوکنفرانس برگزار شد و هیچ زندانی برای شرکت در دادگاه از زندان خارج نشد.

اسماعیلی گفت: استفاده از فناوری در خدمات قضایی ضمن کاهش انتشار ویروس کرونا هزینه‌ها را در بخش‌های مختلف کاهش خواهد داد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ماه دسامبر (آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

رعایت فاصله اجتماعی همچنان موثرترین روش پیشگیری از کرونا است و مهمترین اصل خودمراقبتی است که برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا باید تا مهار کامل ویروس جدی گرفته شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین آمار شهرستان‌های بیرجند و نهبندان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفتند.

کد خبر 521658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha