مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با تأکید بر وضعیت اسف‌بار بافت‌های فرسوده در قم گفت: این مناطق در حال حاضر دارد خالی از سکنه می‌شود.

فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، داریوش بلدی یکشنبه ۲۵ خرداد در نشست خبری طرح اقدام ملی مسکن با اصحاب رسانه بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان در طرح اقدام ملی مسکن تاکید و اظهار کرد: امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم این پروژه را در موعد مقرر افتتاح و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: یکی از موضوعات مطرح‌شده در طرح اقدام ملی این بوده که علاوه برساخت واحدهای جدید در شهرک پردیسان قم در بافت‌های فرسوده شهرهم بتوانیم واحدهای مسکونی بسازیم بنابراین تفاهم‌نامه‌ای در استان تهیه‌شده مبنی بر اینکه تقریباً همه دستگاه‌های اجرایی به کمک هم آمده و در خصوص بافت فرسوده ورود پیدا کنند. این تفاهم‌نامه آماده‌شده و برای اجرا در دفتر وزیر است.

وی بیان کرد:در این تفاهم‌نامه مقررشده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم و دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان پایلوت در منطقه خاکفرج که حدود ۶۰ هکتار و سه هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی است ورود پیدا کنند، مطابق تفاهم‌نامه مقرر شده ستاد بزنیم و به مردم در زمینه آواربرداری کمک کرده و نظام‌مهندسی هم ۵۰ درصد تخفیف بدهد.

بلدی ادامه داد: همچنین مقرر شد زمینی برای کسانی که در نوسازی خانه‌هایشان تخریب می‌شود اختصاص یابد. از سوی دیگر بانک هم تسهیلات بافت فرسوده به این اشخاص اختصاص دهد تا هر چه زودتر کار نوسازی این محدوده انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه مسئولیتش با استاندار و معاون عمرانی استاندار بوده و امیدواریم همه دستگاه‌ها دست‌به‌هم دست داده و این طرح را به‌عنوان پایلوت در این منطقه انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این مناطق خانه‌ها قدیمی بوده و به دلیل زلزله‌خیز بودن شهر قم لازم است بافت‌های فرسوده نوسازی شود، امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این کار را به‌صورت پایلوت در مناطق مشخص‌شده انجام دهیم.

 بلدی به پایین بودن کیفیت مسکن در بافت‌های فرسوده اشاره و ابراز کرد: این مناطق در حال خالی شدن از سکنه هستند و افرادی از کشورهای دیگر در آنجا ساکن می‌شوند که این مساله خود مشکلاتی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم افزود: تا به امروز ۷۵۰ نفر برای انجام ادامه مراحل ثبت‌نام دعوت کرده‌اند که ۳۵۰ نفر احراز هویت شده‌اند؛ در مرحله بعد با یک سری نواقص روبرو هستیم که امیدواریم برطرف شده و بتوانیم کار را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به تورم موجود در کشور، کوچک‌ترین وقفه در پروژه می‌تواند وضعیت پروژه را به بن‌بست بکشاند، ادامه داد: از افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند و فرم جیم آن‌ها هم سبز بوده تا ۱۵ تیرماه به‌تمامی آن‌ها پیامک ارسال می‌کنیم اما برای کسانی که به هر دلیلی پیامک نرفته و شرایط را دارند ظرف ۴ روز اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد که به بنیاد مسکن مراجعه و تأیید نهایی خود را انجام دهند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم ۳۰ درصد هزینه طرح اقدام ملی در قالب پرداخت تسهیلات بوده و ۷۰ درصد آورده خود متقاضیان است.

کد خبر 521646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha