مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: گام نخست دامداری ۴۰ هزار راسی صنعتی در شهرستان زرندیه از توابع این استان راه‌اندازی شد که این واحد از نظر ظرفیت پرورش دام سنگین دومین دامداری بزرگ خاورمیانه است.

دامداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید آنجفی یکشنبه ۲۵ خرداد به مناسبت هفته جهادکشاورزی افزود: نخستین واحد دامپروری صنعتی با ظرفیت ۴۰ هزار راس دام سنگین در کشور عربستان فعالیت دارد.

وی ظرفیت دام مولد شیری این دامداری را ۲۰ هزار راس عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت گله دامی در این واحد با بهره‌برداری کامل آن  در مراحل هدف‌گذاری شده به زودی به ۴۰ هزار راس رسیده و تولید شیر استان با تحقق ظرفیت نهایی این دامداری از ۳۴۰ هزار تن به ۶۸۰ هزار تن در سال افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار راس دام اکنون در این دامداری نگهداری می‌شود و چهار هزار راس دام نیز برای مرحله دوم این دامداری تامین شده‌ است.

آنجفی گفت: با آغاز به‌کار گام دوم این دامداری افزایش ۳۰ درصدی تولید شیر خام در استان مرکزی امسال رقم می‌خورد و تحقق مراحل سوم و چهارم هدفگذاری شده برای این دامداری ظرفیت تولید شیر استان را ۲ برابر می‌کند.

وی از آغاز عملیات بزرگترین واحد تولید کنسرو ماهی خاورمیانه در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: این واحد در راستای رونق تولید در واحدهای آبزی پروری، افزایش تولید، تحقق شعار سال در آینده نزدیک در شهرستان ساوه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی توضیح داد: راه‌اندازی نخستین مرکز مولدسازی ماهی قزل‌آلای استان مرکزی در شازند و ایجاد نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور با سرمایه گذاری دولت در استان در دست انجام است و زیرساخت‌ مورد نیاز مهیا و فراخوان برای حضور متقاضیان استقرار و فعالیت در آبزی‌پروری داده شده‌ است.

آنجفی ادامه داد: طرح توسعه گلخانه زرین کشت پایدار شهرستان زرندیه از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در راستای تحقق شعار سال است که تاکنون فعالیت در سطح ۱۵ هکتار از این گلخانه آغاز شده و عملیات اجرایی افزایش سطح زیرکشت  به ۴۰ هکتار از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال انجام است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان را از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان دانست و گفت: سرمایه این صندوق از ۱۹۰ میلیارد ریال در مدت ۱۰ سال فعالیت، ظرف مدت ۲ سال گذشته به ۳۵ میلیارد ریال رسیده‌ است.

وی افزود: افزایش سهم دولت به ۵۰۰ میلیارد ریال در صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در سال ۹۹  از محل فروش اموال دولتی و با همکاری استانداری این استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد. همچنین افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی از جمله مهم‌ترین پشتوانه بخش کشاورزی در برابر حوادث و بلایای طبیعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: این استان رتبه سوم تولید گوشت قرمز در کشور را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از واحدهای دامداری، تولید این محصول در استان امسال چهار درصد افزایش یابد.

آنجفی افزود: از افزایش تولید خبرداد و افزود: تولید گوشت مرغ در استان مرکزی این محصول ۱۴ درصد افزایش می‌یابد و امسال تولید آن به ۷۱ هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: تولید بچه‌ماهی که از پایه‌های مهم تولید آبزیان در کشور و استان مرکزی است و امسال ۱۲ میلیون قطعه معادل ۵۴ درصد به تولید این محصولات در استان افزوده می‌شود.

کد خبر 521557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha