معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر آمار بی‌سوادی بین زنان استان نسبت به مردان دو برابر بوده و اولویت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی باسواد کردن زنان و دختران عشایری و روستایی است که امیدواریم با کمک و همراهی مسئولان، این امر محقق شود.  

سواد آموزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین اشرفی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، یکشنبه ۲۵ خرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر اظهار کرد: طبق سرشماری جمعیتی سال ۱۳۹۵ آمار سواد آموزان که از سنین ۱۰ الی ۴۹ به عنوان آمار هدف انجام گرفت، نزدیک به ۱۴۲ هزار بی‌سواد در استان شناسایی شده است که از این تعداد سهم شهرستان‌های اهر و هوراند ۹۵۹۴ نفر است.  

وی افزود: خوشبختانه در بحث ریشهکنی بی‌سوادی در استان، قدم‌های اساسی و مهمی برداشته شده که آمار پایین شهرستان‌ها در خصوص میزان افراد بی‌سواد نشان از این موضوع دارد و از این لحاظ سال گذشته، آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری تحت پوشش قرار دادن جمعیت بی‌سواد را داشته است.  

اشرفی در ادامه به آموزش مجازی بین دانش آموزان در روزهای کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در این رابطه تجربه چندانی نداشتیم و برخی از اولیا نیز از این نحوه آموزش رضایت نداشتند، اما بدون زیرساخت و آمادگی به موضوع آموزش مجازی ورود کرده و سختی‌های زیادی را تحمل کردیم که ارزش تجربه کردن را داشت.  

وی ادامه داد: برخی شهرستان‌های استان نیز مشکلاتی در دسترسی به گیرنده‌های تلویزیونی و اینترنتی داشتند که در این مناطق تلاش کردیم با اعزام معلم‌یار و بسته‌های آموزشی اجازه ندهیم دانش‌آموزی از تحصیل و آموزش بازبماند.  

فرماندار اهر نیز در این جلسه گفت: با وجود برنامه آموزشی شاد در فضای مجازی و استفاده ۷۰ درصدی دانش آموزان از این برنامه، متاسفانه ۳۰ درصد دانش آموزان مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم این شهرستان امکان دسترسی به این برنامه را نداشتند که شرایط ایجاب کرد تا مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای رفع اشکال دانش‌آموزان بازگشایی شوند.  

زاهد محمودی افزود: با شیوع بیماری کرونا، آموزش همچنان به صورت مجازی برگزار می‌شود و هیچ تعطیلی در روند آموزشی در شهر و روستاها نداشته‌ایم.  

کد خبر 521555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha