سرپرست معاونت صنایع‌دستی کرمان از برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در سیرجان به همراه تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه خبر داد.

گلیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم حسین‌زاده گفت: با توجه به این‌که شهر سیرجان در سال ۹۶ به عنوان اولین شهر جهانی گلیم در شورای جهانی صنایعدستی به ثبت رسید، هرساله در هفته صنایع‌دستی برنامه‌های متنوعی در آنجا برگزار می‌شود.

او ادامه‌داد: برنامه‌های این آیین با همکاری باشگاه فرهنگی و ورزشی گل‌گهر و دبیرخانه شهر جهانی گلیم برگزار می‌شود.  اهدای پیراهن باشگاه گل‌گهر به "علی‌اصغر مونسان"، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که عنوان شهر جهانی گلیم روی آن نقش بسته است، تجلیل از بافندگان نمونه شهر سیرجان و امضای تفاهم‌نامه همکاری بین باشگاه گل‌گهر و دبیرخانه شهر جهانی گلیم و... از مهم‌ترین برنامه‌ها خواهد بود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی کرمان گفت: صادرات گلیم از استان کرمان بیشتر به صورت چمدانی انجام می‌شود که باید با ایجاد زنجیره ارزش، شرایط صادرات این محصول را از طریق گمرک استان فراهم کرد.

حسین‌زاده بیان کرد: دلیل این‌که سیرجان این نام جهانی را به خود اختصاص داده اصالت، تاریخچه و پویایی هنر گلیم‌بافی این شهر است.

سرپرست معاونت صنایع دستی کرمان افزود: برای تکمیل زنجیره تولید گلیم‌بافی در شهرستان، نیاز به سرمایه‌گذاری در خصوص ایجاد کارگاه‌های تولیدی ریسندگی و رنگرزی و همچنین کارگاه‌های خدمات پس از تولید (شستشو، کز دادن، دوگره کردن، دارکشی، چرم‌زنی و...) داریم.

وی گفت: سیرجان بیش از ۱۷ هزار بافنده گلیم دارد و سالانه بیش از ۱۸ هزار متر گلیم در شهرستان سیرجان بافته می‌شود.

کد خبر 521530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha