در جلسه رسیدگی به وضعیت بانوان سرپرست خانوار شهرستان گنبدکاووس کمیته امداد امام خمینی(ره) از عزم جدی این نهاد برای رفع مشکلات این قشر محروم خبر داد.

بانوان سرپرست خانوار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، صبح یکشنبه ۲۵ خرداد به منظور بررسی عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گنبدکاووس، استان گلستان در حوزه رسیدگی به امور بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار جلسه‌ای در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد تا ضمن بررسی اقدامات انجام شده در یک سال گذشته مسائل و موانع ارائه خدمات بهتر به این قشر کم‌برخوردار مورد توجه قرار بگیرد.

پوشش معیشتی به ۴۰۰۰ زن سرپرست خانوار در بخش داشلی‌برون

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) داشلی‌برون در این جلسه اظهار کرد: جامعه هدف ما در این بخش بالغ بر ۶ هزار خانوار مددجو هستند، از این میان، تعداد ۳ هزار و ۹۹۸ نفر زن سرپرست خانواده هستند که تقریبا ۶۰ درصد کل آمار خانوارهای تحت پوشش ما را تشکیل می‌دهند.

تیموری افزود: ۴۸۶ نفر از زنان سرپرست خانوار در دوره‌های آموزشی فرهنگی کمیته امداد خمینی(ره) داشلی‌برون شرکت کرده‌اند، این آموزش‌ها در سرفصل‌هایی از جمله احکام، سبک زندگی، اخلاق، آسیب‌های اجتماعی، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۹۴ نفر از این افراد را نیز به اردوهای زیارتی کربلای معلی، مشهد مقدس و قم اعزام شده‌اند، به تمامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نیز خدمات متفاوتی از جمله پرداخت مستمری، شهریه فرزندان دانش‌آموز و دانشجو و خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده‌ایم.

اعطای ۱۷۲ کمک هزینه جهیزیه به دختران نیازمند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) داشلی‌برون از پرداخت ۱۷۲ فقره کم‌هزینه جهیزیه به فرزندان دختر افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد ۳۹۶ فقره وام کارگشایی ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون به زنان سرپرست خانوار اعطا شده است.

تیموری ادامه داد: ۶ واحد مسکن برای زنان سرپرست خانوار در سال گذشته احداث کرده‌ایم، همچنین تعداد ۱۵۳ منزل را نیز تعمیر و ۵۶ واحد مسکن روستایی را نیز مورد ساخت و تعمیر و ۲۰ باب از منازل زنان سرپرست خانوار را لوله‌کشی گاز قرار دادیم.

وی تصریح کرد: به ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار آموزش فنی و حرفه‌ای و اشتغالزایی اعطا شده است، در کنار این آموزش‌ها در راستای ایجاد کودکفایی و اشتغال ۴۸ فقره وام اشتغال نیز به این افراد پرداخت شده است.

۸۰۴ خانواده گنبدی در فقر مطلق

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس به غیر از افراد تحت پوشش اداره داشلی‌برون بالغ بر ۶ هزار و ۹۵۷ نفر را تحت پوشش قرار داده است، از این میان تعداد ۴ هزار و ۶۲۰ زن سرپرست خانوار در میان افراد تحت پوشش ما قرار دارند که تقریبا ۶۶ درصد جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهند.

محمد باقرپور افزود: از میان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد ۸۰۴ خانواده دچار فقر مطلق هستند، زنان بدون همسر، افراد مطلقه، افراد متارکه شده، خانواده‌های سربازان و خانواده‌های فوت شده همسر از جمله این افراد هستند.

وی از توزیع پک‌های بهداشتی میان یک هزار خانواده ی سرپرست خبر داد و گفت: ۵۹۹ نفر از زنان سرپرست خانوار در دوره‌های فرهنگی و آموزشی ما در سال گذشته شرکت کرده و تعداد ۳۲۳ نفر نیز به اردوهای زیاتی کریلای معلی، مشهد مقدس و قم اعزام شده‌اند.

اعطای ۱۲۴ وام اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس ادامه داد: ۵۸۸ باب منزل مسکونی از منازل زنان سرپرست خانوار در سال گذشته تعمیر و یا از نو ساخته شده است، ۲۳۰ نفر از این افراد از آموزش‌های اشتغال بهره‌مند شده و ۱۲۴ مورد وام اشتغالزایی نیز به آنها پرداخت شده است.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۵ زن سرپرست خانواده از مزایای بیمه تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از مشاوره‌های فردی و ۵۱۱ نفر از این افراد در قالب ۹ گروه از مشاوره‌های عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده کرده‌اند.

کد خبر 521517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha