مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: گشت‌های ویژه مقابله با آتش‌سوزی زمین‌های کشاورزی با همکاری اداره محیط زیست و جهادکشاورزی برای اولین بار در این شهرستان راه‌اندازی شد.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهره عبادتی اظهار کرد: گشت‌های مقابله با آتش‌سوزی اراضی کشاورزی با تردد طی ۲۴ ساعت در نقاط مختلف شهرستان ری در استان تهران با هرگونه آتش زدن و متخلف زیست‌محیطی برخورد می‌کنند.

وی گفت: آتش زدن اراضی کشاورزی بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک جرم است و متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند. همچنین بازرسان اداره محیط زیست و جهادکشاورزی با تهیه عکس و شناسایی صاحب زمین، کشاورز متخلفی را که به آتش زدن کاه و کلش زمین خود اقدام کرده است را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

عبادتی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که برای تسریع در کشت دوم به آتش‌سوزی در اراضی زراعی اقدام می‌کنند به جرم آلودگی هوا، خاک و بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند تا براساس قانون با این افراد برخورد لازم انجام شود.

وی گفت: اطلاع‌رسانی‌هایی توسط جهادکشاورزی، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به کشاورزان در خصوص به آتش کشیدن اراضی کشاورزی شده است، هم اکنون در تمامی روستاها و بخش‌های شهرستان ری بنرهای اطلاع‌رسانی در این زمینه نصب شده است.

عبادتی ادامه داد: سوزاندن باقی‌مانده پوشش گیاهی در سطح کشتزارها از سوی کشاورزان به‌ویژه گندم و جوکاران کار اشتباهی است، کشاورزان بر اساس سنتی اشتباه، اما مرسوم همزمان با خشک شدن پوشش گیاهی اقدام به آتش زدن آن در سطح مزارع می‌کنند.

وی ادامه داد: این عمل علاوه بر از بین بردن خاک زراعی، میکروارگانیسم‌های مفید آن و نیز آلودگی هوا باعث سرایت آتش به عرصه‌های ملی و طبیعی می‌شود که صدمات جبران ناپذیری برای طبیعت و پوشش گیاهی در پی دارد.

کد خبر 521495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha