معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تمامی صاحبان اصناف آسیب‌دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات اقدام کنند و در این زمینه لازم است اطلاع‌رسانی جامع به منظور بهره‌مندی آنها از این تسهیلات حمایتی انجام شود.

تعطیلی اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر نعمتی روز یکشنبه ۲۵ خرداد در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار کرد: دستورالعمل پرداختی و سهم بانک‌ها از تسهیلات حمایتی مشخص شده است و باید هرچه سریع‌تر این تسهیلات ابلاغی که رقم آن ۲۱۶ میلیارد تومان است، جذب شود.

وی افزود: این تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهایی که بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند در نظر گرفته شده و نرخ سود آن ۱۲ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه بوده و کارگاه‌هایی که تعدیل نیرو نداشته‌اند مشمول دریافت هستند.

نعمتی افزود: تاکنون بر اساس آمار اعلامی ۸۰۹۶ نفر در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، اما برخی از آنها فاقد بیمه هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، افرادی که چک برگشتی یا بدهی معوق دارند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: همچنین تضامین تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به صورت شخصی انجام می‌گیرد.

نعمتی گفت: همه مشکلات در راستای پرداخت تسهیلات بررسی شده و به مرکز انعکاس داده شده و اگر باز دستگاهی یا بانکی در این زمینه با مشکلی مواجه است، می‌تواند به دبیرخانه سامانه مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهد.

وی تاکید کرد: از همه فرمانداران خواسته شده است در شهرستان‌ها پیگیر جذب این تسهیلات برای حمایت از صنوف آسیب‌دیده شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون ۲۱۷۸ کارگاه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

شکرالله شیرخانی اظهار کرد: با توجه به اینکه رقم تسهیلات پرداختی از ۱۲ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان است، حدود ۱۵ هزار نفر مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: اکنون ۸۰۹۶ نفر که واجد شرایطند و لیست بیمه تامین اجتماعی دارند در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

شیرخانی از دستگاه‌های دولتی خواست برای معرفی افراد تحت پوشش خود که صنوف و کد کارگاهی دارند، برای ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

کد خبر 521481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha