کارگران شهرداری یاسوج به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق چندین‌ماهه آنان، قوت لایموت ندارند و هر شب شرمنده خانواده می‌شوند.

کارگران شهرداری یاسوج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، کارگران شهرداری یاسوج این روزها علاوه بر استرس مبتلا شدن به ویروس کرونا با توجه به شرایط شغلی‌شان، جیب‌های خالی‌شان و چشمان منتظر خانواده‌هایشان نیز دردی مضاف بر دردهای همواره همراهشان شده؛ کارگرانی که با دست‌های پینه‌بسته و پیشانی‌های چروک‌نشسته شهر با تمام ابهتش مدیون صبوری و تلاششان است.

این روزها که ویروس کرونا حیات جامعه جهانی را در معرض خطر قرار داده در شهر خوش‌آب و هوای یاسوج همان شهری که به پایتخت طبیعت ایران معروف است، جماعتی به نام کارگران شهرداری با دستان و جیب‌های خالی، گاهی با تحصن و اعتراض جلو شهرداری، شورای شهر و استانداری قصد رساندن صدایشان به مسئولین را دارند تا شاید دلی از روی ترحم برایشان بسوزد و آستین همتی بالا بزند و ذهن‌های درگیرشان را از مشغله‌ها برهاند.

این کارگران تمام توقعات و بلندپروازی‌شان در دریافت به‌موقع حقوقشان خلاصه می‌شود. این جماعت هر بار که برای چاره دردهایشان جلو نهادی تجمع کرده‌اند با وعده‌های امروز و فردای مسئولی، دوباره برای آنچه وظیفه دارند کمر همت می‌بندند، ولی وعده‌های مسئولان هیچ کدام محقق نمی‌شود.
رئیس شورای شهر یاسوج گفت: از شهردار یاسوج برای رفع مشکلات پرسنل سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری دعوت شده است و وی به اعضای شورا برای رفع مشکلات قول مساعد داده و مقرر شده که دوسوم معوقات کارگران تا اسفند ۹۸ پرداخت شود که تاکنون این مورد محقق نشده است.

مسعود خوبانی با اشاره به مطالبه ۳ تا ۸ماهه برخی از کارگران و پرسنل سازمان‌های شهرداری یاسوج افزود: دفاع از حقوق کارگران و شهروندان را از وظایف ذاتی شورای شهر می‌دانیم و در این زمینه با شهرداری مکاتبه کرده‌ایم. دلیل این تاخیر در پرداخت حقوق کارگران نبود اعتبار اعلام شده است.

وی دلیل بروز مشکلات مالی در شهرداری یاسوج را بی‌توجهی شهرداری به درآمد پایدار عنوان کرد و ادامه داد: وابستگی این سازمان به محل درآمد حاصله از عوارض مرسوم نظیر عوارضات در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد انتقاد بوده و چاره برون‌رفت از این معضل فراهم آوردن درآمد پایدار است.

رئیس شورای شهر یاسوج ضعف مدیریتی در شهرداری یاسوج را از دیگر عوامل دخیل می‌داند و معتقد است که اداره ممیزی شهرداری یاسوج با آینده‌نگری و توجه به ذخیره مالی می‌توانست گره از برخی مشکلات موجود بگشاید.

این روزها اختلافات بین اعضای شورای شهر و شهردار همچنان به قوت خود باقی است و بی‌شک بروز این اختلافات بی‌تأثیر در ایجاد چنین مشکلاتی نیست.

کد خبر 521451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha