شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: کمتر از ۲۰ روز دیگر قرار است پیکارهای بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه آغاز شود.

و آن طور که گفته می‌شود این دوره از مسابقات به دلایل مختلفی از جمله بحث انتخابی یا انتصابی بودن کشتی‌گیران تیم‌ملی برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن بسیار مهمتر از دیگر رقابت‌ها شده است. این روزها کشتی حاشیه‌های فراوانی دارد.

بحث کشتی گرفتن یا نگرفتن علیرضا حیدری کاپیتان سابق تیم‌ملی، معیار انتخابی یا انتصابی کشتی‌گیران آن هم در شرایطی که تعدادی از اعضای کمیته فنی در تضاد با اظهارات رئیس فدراسیون کشتی، حضور در این تورنمنت را ملاک اصلی قلمداد نمی‌کنند و در کنار بهانه‌جویی‌های مرسوم بعضی از کشتی‌گیران که هرکدام دلایلی را برای غیبت خود عنوان کرده‌اند، همه این موارد برگزاری جام تختی را در شرایط ویژه‌ای قرار داده است.

در کنار این تمارض‌ و مخالف‌خوانی‌ها متأسفانه در کشتی مسائل غیرورزشی دیگری هم به وجود آمده که بحث به‌کارگیری تعدادی از کشتی‌گیران از شیوه‌های غیراخلاقی که با روح ورزش و جوانمردی منافات دارد، مهمترین آنهاست.

به راحتی دیده شده که در مسابقاتی نظیر جام تختی بعضی از کشتی‌گیران برای پیروز شدن به راه‌هایی غیرقانونی و غیرورزشی متوسل می‌شوند تا ظاهراً برای ملی‌پوش شدن از شانس بیشتری برخوردار ‌شوند.

به نظر می‌رسد که در این مرحله حساس فدراسیون کشتی با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ باید نظارت بیشتری بر این کار داشته باشد و از آن جایی که بحث دوپینگ آن هم در ورزشی نظیر کشتی موضوع آبروی ورزش ایران است، با تمهیدات و نظارت دقیق‌تری به استقبال برگزاری جام تختی بروند.

کد خبر 52144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز