مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال جهش تولید به‌منظور افزایش سطح درآمدزایی فعالیت اقتصادی در حوزه معادن استان، روند خام‌فروشی موادمعدنی در قم اصلاح می‌شود.

معادن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود سیجانی بیان کرد: قم ظرفیت‌های مهمی درحوزه معادن دارد و در این بخش توانایی تولید ثروت و ایجاد اشتغال گسترده به خصوص در حوزه فرآوری موادمعدنی فراهم است.

وی افزود: خام‌فروشی موادمعدنی در قم باید اصلاح شده و این مواد در واحدهای مجهز فرآوری به محصولات متنوع تبدیل و سپس به بازار مصرف عرضه شود تا ارزش افزوده فعالیت در این بخش به میزان مورد انتظار برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: برای این منظور در صدور مجوزهای موردنیاز برای فعالیت واحدهای فرآوری در کنار معادن قم با رعایت استانداردهای محیط زیستی، تسهیلات خوبی درنظر گرفته شده‌ است و از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌شود.

سیجانی یادآور شد: می‌توانیم از معادن قم به بهترین نحو ممکن برای توسعه استان استفاده کنیم. البته این هدف نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل است، تا درصدور مجوزهای موردنیاز تسهیل شود و تسهیلات بانکی موردنیاز در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل مورد انتظار برای افزایش سهم معادن در توسعه اقتصادی استان، نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات این بخش است که می‌تواند نقش مهمی در بهبود فرآیند اکتشاف و استخراج مواد معدنی داشته باشد. همچنین تلاش می‌کنیم تا در جریان توسعه فعالیت معادن در قم، معدن کاری سبز را به‌منظور مدیریت بهینه منابع طبیعی و محیط‌زیست ترویج دهیم.

در حال حاضر ۹۸ معدن با سرمایه‌گذاری بیش از یکهزار و ۶۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۹۴ تن در استان فعال است.

کد خبر 521397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha