استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم تناسب بودجه استان با جمعیت و سایر شاخص‌های توسعه‌ای گفت: پنج درصد جمعیت کشور در استان ساکن هستند؛ ولی بودجه استان کمتر از پنج درصد بودجه کشور است.  

محمد رضا پور محمدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اولویت اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان است و بر این اساس پیش از تکمیل این پروژه‌ها هیچ یک از دستگاه‌های دولتی، حق اجرای پروژه جدید و جذب نیرو نداشته و با تمام توان باید برای حفظ وضعیت موجود تلاش کرد.  

وی بر ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: کمبود منابع مالی دولت به دلیل قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت از جمله موضوعاتی است که ضرورت این امر را بیش از پیش نمایان می‌کند.  

پورمحمدی شیوع بیماری ویروس کرونا و ضرورت مقابله بی‌امان برای ریشه‌کن کردن آن را از دیگر دلایل مشکلات مالی دولت برشمرد و افزود: این موضوع در حال حاضر اصلی‌ترین اولویت دولت است.  

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و در مقایسه با استان‌های دیگر خبر داد و افزود: شرایط ایجاد شده در کشور به دلیل بیماری کرونا، مانع طرح بودجه و رایزنی‌های نمایندگان استان برای افزایش سهم استان از بودجه کشور شد.  

پورمحمدی با انتقاد از عدم تناسب بودجه استان با جمعیت و سایر شاخص‌های توسعه‌ای، گفت: پنج درصد جمعیت کشور در آذربایجان شرقی ساکن هستند؛ ولی بودجه استان کمتر از پنج درصد بودجه کشور است که امیدواریم این نسبت در بودجه سال آینده و با تلاش نمایندگان استان متعادل‌تر شود.  

وی افزود: باید به فکر تعریف منابع درآمدی جدید در استان باشیم و گرنه با اعتبارات فعلی، وضعیت چندان مطلوبی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها نخواهیم داشت.  

در این جلسه روسای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی و کمیته‌های آفندی و تحقیق و پژوهش نیز به تبیین اهداف و اولویت‌های خود در سال ۹۹ پرداختند.  

کد خبر 521375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha