شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

ناصر قراگزلو: هنوز چند روزی از استعفای فیروز کریمی نگذشته که مدیران استقلال اهواز برای او پیغام می‌فرستند.

هنوز چند ماهی از جنجال کریمی هنگام جدایی از تیم اهوازی نگذشته که مدیران شاکی دیروز، چراغ سبز برای ورود او به اهواز نشان می‌دهند.

فیروز کریمی که فصل را با استقلال اهواز شروع کرد، در میانه راه به استقلال تهران آمد و اکنون در پایان فصل کارت دعوت تیم اهوازی را دریافت کرده است.

نیم‌فصل ناموفق کریمی با استقلال تهران، گویا هیچ تأثیری در انتخاب شفیع‌زاده‌ها نداشته. فقط آنچه مجهول می‌ماند، تأکیدی است که آنها بر ادامه کار با جلالی دارند.

هرچند هر دو طرف خوب می‌دانند که نه جلالی اهل ماندن در اهواز است، نه شفیع‌زاده‌ها مایل به ادامه همکاری. این شاید فقط یک تعارف باشد.

جدایی فیروز

سرمربی سابق استقلال اهواز در اوایل فصل رقابت‌های لیگ‌برتر با بیان این موضوع که به دلیل گرفتاری خانوادگی قادر به حضور مجدد در اهواز نیست، چالش بزرگی را بین دو تیم استقلال‌تهران و استقلال‌اهواز به‌وجود آورد.

دقیقاً پس از بیان این اظهار‌نظر بود که جنجال بی‌سابقه‌ای بین مدیران رده‌بالای دو تیم همنام آبی‌پوش به‌وجود آمد. موضوعی که مدت نسبتا زیادی افکار مسئولان دو تیم را به خود مشغول کرد، هرچند نهایتاً استقلال تهران موفق به جلب نظر شفیع‌زاده و استقلال اهواز درخصوص حضور فیروز کریمی برای مربیگری در تیم آبی پایتخت شد.

جدایی فیروز کریمی برای استقلال اهواز یک شوک بود. چه این تیم با حضور کریمی در لیگ هفتم مدعی اول قهرمانی بود، نکته‌ای که به هیچ‌وجه به مسئولان استقلال‌اهواز اجازه نمی‌داد قید کریمی را به‌راحتی بزنند.

پس از جدایی فیروز کریمی که در باشگاه استقلال‌اهواز و در میان هواداران این تیم تبعات زیادی در پی‌داشت، مسئولان تیم اهوازی تلاش گسترده‌ای را برای جذب سرمربی جدید تیمشان آغاز کردند و نهایتا با مجید جلالی به عنوان سرمربی به توافق رسیدند.

حضور مجید جلالی اما با واکنش‌های زیادی همراه بود. حضور طرفداران پرتعداد به علاوه حاشیه‌های زیادی که پیرامون تیم اهوازی وجود داشت در ادامه کار مشکلاتی را برای مجید جلالی به وجود آورد.

اختلاف با جلالی

وجود تنش در سکوهای ورزشگاه تختی اهواز در حین برگزاری دیدار خانگی تیم اهوازی مقابل راه‌آهن، نقطه آغاز چالش جدید بین مسئولان تیم اهوازی و مجید جلالی بود، آنجا که جلالی عنوان کرد برای گروهی از هواداران تیمش متاسف است، چراکه بی‌احترامی به سرمربی یک تیم در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.

جلالی در ادامه نیز به این موضوع اشاره کرد: «متاسفانه گروهی از هواداران تیم بدترین الفاظ را در مورد من به کار بردند و من واقعاً برای آنها متاسفم.»

البته جلالی از تنها بودن خود در مسیر قهرمانی و کمبودهای مدیریتی هم سخن گفته بود.
گفته‌های جلالی در ادامه با واکنش مدیران  تیم مواجه شد، آنجا که مدیرعامل استقلال اهواز گفت: «چرا جلالی عنوان می‌کند که در تیم به تنهایی کار می‌کند و تمام کارها را برعهده دارد؟»

مسئولان استقلال اهواز اعتقاد داشتند در شرایطی که آنها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند، بیان موارد این چنینی از سوی سرمربی  تنها باعث ایجاد اختلاف در تیم آنها می‌شود.

این موضوع باعث شد تا اختلاف میان جلالی و مدیران استقلال اهواز عمیق‌تر از قبل شود. موضوعی که نهایتاً با دلجویی مدیرعامل استقلال اهواز از سرمربی این تیم به طور موقت پایان یافت و روابط بار دیگر عادی شد.

دقیقاً پس از مرتفع شدن مشکلات سرمربی و مسئولان استقلال اهواز بود که شفیع‌زاده،  عنوان کرد: «مجید جلالی برای مربیگری استقلال اهواز گزینه اول است و چنانچه جلالی از قبول مسئولیت فنی اهوازی‌ها منصرف شود، فرد دیگری را جایگزین او خواهیم کرد.»

مدیرعامل استقلال اهواز در گفت‌وگوی دیگری رسماً گفت: «مجید جلالی تا یکشنبه (امروز)  فرصت خواسته تا به ما جواب بدهد. گزینه اول سرمربیگری تیم ما مجید جلالی است اما چنانچه جلالی ترجیح دهد با تیم همکاری نکند، بر روی دو گزینه دیگر نظر داریم، فیروز کریمی و خداداد عزیزی گزینه‌های بعدی مربیگری تیم ما هستند.»

تمایل به حضور کریمی

این صحبت‌ها در حالی انجام شد که چهارشنبه گذشته، مدیرعامل استقلال اهواز جلسه‌ای را با مجید جلالی برگزار کرد. جلسه‌ای که در آن طرفین درخصوص ادامه همکاری به گفت‌وگو پرداختند. در آن جلسه، مجید جلالی شرایط خاصی را برای حضور مجدد خود در تیم اهوازی بیان می‌کند.

شرایطی که تحقق آنها چندان راحت به نظر نمی‌رسد. آخرین اخبار از تیم اهوازی حاکی از آن است که مدیران استقلال اهواز در جلسه‌ای که اواخر هفته گذشته با فیروز کریمی داشته، با این مربی برای فصل جدید به توافق کامل دست یافته است.

این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که نزدیکان جلالی عنوان می‌کنند این مربی دیگر به اهواز باز نخواهد گشت اما گفته می‌شود برخی از مسئولان استان خوزستان نیز به‌خاطر مسائلی که کریمی در گذشته‌ای نه‌چندان دور برای این تیم به وجود آورد، تمایل چندانی به حضور مجدد وی در استقلال اهواز ندارند و مشتاق به ادامه همکاری با جلالی هستند.

تمام این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که تصمیم مدیران استقلال اهواز برای حضور مجدد فیروز کریمی در این تیم جدی به نظر می‌رسد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل استقلال اهواز با وجود تنش‌هایی که در گذشته با فیروز کریمی داشتند، همچنان معتقدند که او بهترین گزینه برای هدایت تیم آنهاست و حتی امیدوارند با این مربی به عنوان قهرمانی لیگ‌برتر نیز دست یابند.

کد خبر 52136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز