فرماندار سقز گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا در سقز و دیگر شهرهای همجوار این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه باید توسط اقشار مختلف رعایت شود.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کامیل کریمیان در جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود:عده‌ای از مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند و شاهد هستیم که در خانه باغ‌ها و مکان‌های مختلف، نسبت به برگزاری مراسم عروسی اقدام می‌کنند، با دستور دادستانی با این افراد برخورد قاطع می‌شود.

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته شاهد مرگ افراد جوان و میانسال مبتلا به کرونا در سقز بوده‌ایم،  اگر رعایت نکنیم شاهد مرگ بیشتر عزیزانمان خواهیم بود.

کریمیان بیان کرد: باتوجه به شیوع بیماری در روستاها، از بخشداران ودهیاران می‌خواهیم تا در راستای جلوگیری از همه‌گیر شدن این ویروس، از برگزاری مراسم‌و هر نوع تجمع، جلوگیری و مراتب را برای برخورد قانونی به پاسگاه‌های انتظامی مستقر در بخش اعلام کنند.

فرماندار سقز گفت: در این شهرستان بوفه داخل پارک‌ها به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود و معتادان متجاهر هم باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

همچنین رعایت کامل پروتکل‌ها به ویژه در سرای سالمندان، حضور در ادارات با ماسک، تعطیلی رستوران‌ها و ارائه خدمات فقط در قالب غذاهای بیرون بر، تعبیه غسال‌خانه موقت برای فوت شدگان کرونایی، عدم برگزاری نماز جماعت در مساجد و تکایا، ایجاد محدودیت در مراکز تفریحی توسط شهرداری و محدودیت در رفت و آمد جاده‌های منتهی به تفرجگاه‌ها و  حضور نیافتن کارمندان با علائم مشکوک در محیط کار از جمله مواردی است که رعایت آنها الزامی است.

فرماندارسقز همچنین عنوان کرد: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط کمپین‌های مردمی، تولید ماسک و دستکش و روپوش ارزان باید از سرگرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم افزایش آمار مبتلایان در سقز را زنگ خطری برای سلامت شهروندان برشمرد.

دکتر انور بهرامی افزود: امروز بسیاری از مردم عقیده دارند که ویروس کرونا ضعیف شده و دیگر آن کشندگی روزهای اول را ندارد که این تصور باطلی است.

وی خطر شیوع کرونا را بسیار جدی برشمرد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه مردم تاکید کرد.

بهرامی، آمار بستری‌های کرونا در دو سه روز گذشته در بیمارستان امام‌خمینی (ره) سقز را ۳۳ نفر اعلام کرد وگفت: اگر مردم همکاری نکنند بی شک این آمار روند افزایشی و نگران کننده خواهد داشت.

وی سن مبتلایان و برخی فوتی‌های به کرونا در چند روز گذشته در شهرستان را زیر ۲۰ سال اعلامکرد و افزود: مردم باید از برگزاری یا شرکت در برنامه‌های گروهی مثل عروسی، عزا و ...، خودداری کنند تا شاهد کاهش شیوع و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان باشیم.

بهرامی اضافه کرد: با توجه به کمبود و نبود امکانات لازم همچون ماسک و لباس‌های ویژه پرستاران و بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های سقز، از خیران و عموم مردم خواست در این راستا حوزه بهداشت و درمان را یاری کنند.  

کد خبر 521326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha