حضور چند بانو در زورخانه شهر قدس باعث اتفاقات حاشیه‌ای عجیب و برکناری دو تن از قدیمی‌ها این رشته شد.

زورخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا در پی حضور چند تن از ورزشکاران بانوی ورزش‌های زورخانه‌ای در زورخانه ولیعصر (عج) شهر قدس، مرشد و زورخانه‌دار بلافاصله از منصب‌شان برکنار شدند.

 صبح روز جمعه ۲۳ خرداد تعدادی از بانوان ورزشکار در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای به همراه دختر بچه‌ای ۸ ساله‌ به زورخانه ولیعصر (عج) در شهر قدس تهران رفتند و در حالی که ورزشکاران مرد در این زورخانه حضور نداشتند، برای لحظاتی با پوشش کامل به میان گود رفتند و اقدام به گرفتن عکس و فیلم از کباده‌کشی یکی از این بانوان کردند.

پس از ورود این بانوان ورزشکار به زورخانه که با اجازه زورخانه‌دار انجام شد، مرشد زورخانه نیز برای احترام به ورود بانوان، مشغول به نواختن ضرب زورخانه شد تا یکی از بانوان ورزشکار در میان گود زورخانه برای لحظاتی کوتاه کباده‌کشی کند اما چند ساعت پس از انتشار فیلم کباده کشی بانوی ورزشکار که با پوشش مانتو و با حجاب کامل صورت گرفت، مسئولان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای استان تهران و هیات شهر قدس بلافاصله با "ولی کارگر" کلیددار زورخانه ولیعصر (عج) تماس گرفتند و ضمن احضار وی به هیات شهر قدس، او را به دلیل اجازه دادن به زنان برای ورود به زورخانه از سمت دبیری هیات ورزش‌های زورخانه‌ای شهر قدس برکنار کردند.

هم‌چنین مرشد کیانی نیز که سال‌هاست مشغول مرشدی در زورخانه ولیعصر است، به دلیل نواختن ضرب زورخانه برای کباده کشی یکی از بانوان ورزشکار از مرشدی این زورخانه کنار گذاشته شد.

بنا بر اظهارات زورخانه دار برکنار شده از دبیری هیات شهر قدس، مسئولان هیات تهران به او گفته‌اند بخاطر ورود این دو بانو به زورخانه ولیعصر، مورد بازخواست قرار گرفته‌اند.

ولی کارگر زورخانه‌دار زورخانه ولیعصر(عج) با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۲۰ سال جوانیم را در زورخانه گذاشتم و به همراه خانواده‌ام در زورخانه ولیعصر زندگی می‌کنیم و کلیددار این زورخانه هستم. روز جمعه دو تن از بانوان ورزشکار به همراه همسرانشان در حالیکه مردان نیز در زورخانه حضور نداشتند و همسر و دختر من نیز در زورخانه بودند، از ما خواستند که برای دقایقی وارد زورخانه شوند. از آنجا که این افراد در این رشته شناخته شده هستند و هیچ منع قانونی نیز مبنی بر جلوگیری از ورود زنان به زورخانه وجود ندارد، به آن‌ها اجازه ورود دادم.

وی افزود: بانوان ورزشکار پوشش کامل داشتند و همانگونه که در فیلم مشخص است، هیچگونه هنجارشکنی نیز انجام نشد. پس از آن یکی از بانوان برای لحظاتی با ضرب مرشد زورخانه در گود کباده کشی کرد و فیلم آن هم در فضای مجازی منتشر شد. اما چند ساعت بعد از هیات استان تهران و شهر قدس تماس گرفتند و حکم به برکناری من و مرشد زورخانه دادند!

کارگر تصریح کرد: من و خانواده‌ام سال هاست در این زورخانه زندگی می‌کنیم و عمرم را در این رشته گذاشته‌ام. من نمی‌دانم وقتی مراجع و علمای دینی ما صراحتا اعلام کرده‌اند، به شرط رعایت موازین شرعی، هیچ منعی برای حضور و فعالیت بانوان در زورخانه وجود ندارد، چرا آقایان در مقابل آن مقاومت می‌کنند و نمی‌گذارند بانوان در رشته‌ای که ریشه در فرهنگ، آیین و دین این مملکت دارد ورزش کنند؟

وی افزود: مثلا دختر بنده با ۸ سال سن بخاطر اینکه از همان بچگی در فضای زورخانه بوده خیلی خوب با این رشته آشناست و مثل بسیاری دیگر از بانوان این رشته را دوست دارد. وقتی بانوان با حجاب کامل و لباس پوشیده می‌خواهند در این رشته و در فضایی زنانه ورزش کنند چرا نباید به آن‌ها اجازه بدهیم در حالیکه بانوان در رشته‌های وارداتی و با موسیقی غربی آزادانه ورزش می‌کنند.

این پیشکسوت ورزش‌های زورخانه‌ای در پایان گفت: چند سال برای حل مشکل برق زورخانه ولیعصر سراغ هر مسئولی رفتیم کاری انجام نشد و فایده‌ای نداشت، اما فقط چند ساعت بعد از حضور بانوان، خیلی از مسئولان تماس گرفتند و این موضوع را پیگیری کردند.

کد خبر 521264

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    21 4
    ایرادش چیه ؟
  • شهروند IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    20 5
    مگه چی کار کرده بنده خدا. حجابشم که کامله، دیگه مرگتون چیه؟
  • US ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    14 2
    مگه چه ایرادی داره که بانوان ایرانی به ورزشی که در فرهنگ سنتی ما جای داره فعالیت کنن؟ هیچ حکم شرعی این کار رو منع نمی کنه.
  • حسام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    15 2
    این محدودیت‌ها و‌ این افکار بجای اینکه به رشد ارزش‌های دینی منجر بشه، یک‌ نگرش منفی بین جوانان ایجاد می‌کنه
  • بهروز IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    14 1
    یعنی چی؟ بانوان ایرانی با پوشش کامل اسلامی در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت می‌کنند و هیچ ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد.‌ چطور حضور آنها در یک زورخانه‌ی آن هم خالی باید با این حکم سنگین روبرو گردد؟‌
  • علی UA ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 11
    من دیدگاه تند رو ندارم . ولی این شرع ما هست و این قانون مملکت ما . فردا اگر جلو این موارد را نگیرند زورخانه هم به افتضاح کشیده میشود
    • ف IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      19 1
      امثال شما وافکارشما باعث به گند کشیده شدن مملکت ودین زده شدن نسل جدید میشه
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      2 0
      شما افکار تندرو داری ولی خودت خبر نداری. آدم مرده از مرگ خودش خبر نداره
  • DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 2
    مطمئنا هر کسی مخالف هست حتما کانال سومش برفک میزنه!!!!!!! خنده داره نه