شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: احزاب سیاسی لبنان با تشکیل کمیته‌ای چهارجانبه برای بررسی قانون انتخابات به توافق رسیدند.

به گزارش بی بی سی احزاب رقیب لبنانی که در دوحه قطر گرد‌هم آمده‌اند در خصوص تلاش برای بازگشت کشور به آرامش و جلوگیری از جنگ داخلی به تفاهم رسیدند.

در همین حال به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، احزاب و گروه‌های سیاسی موافق و مخالف دولت لبنان که برای بررسی راهکارهای موجود جهت حل و فصل بحران سیاسی این کشور در دوحه، پایتخت قطر گردهم آمدند، در اولین روز مذاکرات ملی‌شان توافق کردند که یک کمیته‌ چهار جانبه برای بررسی قانون انتخابات تشکیل دهند.

منابع نزدیک به این نشست اعلام کردند هر یک از احزاب معارض و اکثریت پارلمان لبنان دو عضو در این کمیته‌ دارد.

این در حالی است که سمیر جعجع، رئیس شورای اجرایی حزب القوات البنانیه در جریان این نشست موضوع خلع سلاح حزب‌الله لبنان را مطرح کرده و پایبندی‌اش را به تصمیمات گروه 14 مارس اعلام کرد.

جلسه اول مذاکرات ملی لبنان ظهر امروز (شنبه ۲۸ اردیبهشت)  در حالی به پایان رسید که منابع نزدیک به این نشست از عزم و اراده احزاب لبنانی جهت بررسی موضوعات مشخص شده در بحران سیاسی این کشور خبر دادند.

گزارش‌های خبری حاکی از بررسی ریشه‌ای بند مربوط به رابطه دولت لبنان با گروه‌های لبنانی و هم چنین سلاح حزب‌الله لبنان در جلسه اول این مذاکرات است. در این گزارش‌ها به جزییات این موضوع اشاره‌ای نشده است.

رهبران احزاب سیاسی لبنان تحت نظارت کمیته‌ وزارتی اتحادیه‌ عرب به ریاست قطر و با حضور دبیر کل اتحادیه‌ عرب در دوحه راهکارهای موجود جهت حل بحران سیاسی این کشور و اجرای طرح اتحادیه‌ی عرب برای حل و فصل این بحران را بررسی می‌کنند.

کد خبر 52123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز