مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

۲۵ روستای استان مرکزی شنبه ۲۴ خرداد هم‌زمان با یکهزار و ۳۴ روستای کشور در یک ویدئو کنفرانس با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

شبکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در کشور ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که ۶۰ میلیارد ریال از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق بخش خصوصی تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در حاشیه رونمایی از این دستاورد گفت: این طرح‌ها با ایجاد ۳۰۰ سایت شرکت خدماتی ایرانسل در سطح کشور راه‌اندازی شدند.

لادن مهدوی افزود: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری، ارایه خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه توسط اپراتور ایرانسل با افتتاح پنج سایت با تکنولوژی۳G و۴G  از طریق سرمایه‌گذاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) و اپراتور ایرانسل  انجام شد و تعداد ۲۵ روستا در شهرستان‌های اراک، ساوه، تفرش و فراهان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی بیان کرد: اهالی این روستاها می‌توانند از تمامی خدمات شبکه ملی اطلاعات از جمله خدمات آموزش الکترونیک (مثل شبکه شاد)، دولت الکترونیک (مثل سامانه سهام عدالت)، تلویزیون اینترنتی، سلامت الکترونیکی و خدمات بانکی به نحو مطلوب استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه بر تکمیل و ارتقا پوشش ارتباطی در روستاها داشته و بر این اساس  تعداد سایت‌های نسل دوم، سوم و چهارم اپراتورهای تلفن همراه از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز به ترتیب رشد ۲، ۳۰و ۹۸ برابری داشته و با این رشد اتصال حدود ۹۰ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات محقق شده است.

مهدوی هزاوه عنوان کرد: اتصال ۱۰۰ درصدی روستاها تا پایان سال ۹۹ در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد. همچنین روستاهای بدون پوشش ارتباطی بیشتر در نقاط صعب‌العبور قرار دارند، بنابراین گذر از ۹۰ درصد و دستیابی به پوشش ۱۰۰ درصدی راهی دشوار است که با عزم و همت تلاشگران عرصه ارتباطات امکان پذیر خواهد شد.

کد خبر 521200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha