رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی استان همدان بیان کرد: منابع طبیعی سرمایه‌های خدادادی است و همه در حفظ آن مسئول هستند، پلیس پیشگیری از وقوع جرم همواره با متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی برخورد می‌کند.

طبیعت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  سرهنگ مهرآذین شنبه ۲۴ خرداد در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اظهار کرد: برای صیانت از منابع طبیعی، همکاری، همدلی در راستای حمایت و صیانت از این سرمایه عظیم باید در بین آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی تشدید شود.

رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم گ استان همدان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و منابع طبیعی، تصریح کرد: لازم است نشست هماهنگی میان منابع طبیعی و نیروی انتظامی برای رصد نقاط بحرانی و حساس منابع طبیعی برگزار شود.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت نیروی انتظامی فراوان است اما باوجود طیف گسترده فعالیت و مشغله کاری، آمادگی خود را در مقاطع مختلف برای همکاری با منابع طبیعی اعلام می‌کنیم.

راه‌اندازی گشت‌های شبانه‌روزی برای جلوگیری تصرفات اراضی ملی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با تقدیر از زحمات و خدمات ارزشمند نیروی انتظامی در راستایی پیشگیری و مبارزه با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی، گفت: مأموریت این دو حوزه شبیه به هم است که منابع طبیعی در حفاظت انفال و نیروی انتظامی در حفاظت از امنیت مردم تلاش می‌کند.

اسفندیار خزاعی تصریح کرد: هرجایی که نیروی انتظامی در کنار و همراه منابع طبیعی حضور داشت احکام به‌خوبی اجرا و جلوی تخلفات گرفته‌ شده‌است ضمن این‌که امیدوارم تعامل بین منابع طبیعی و پلیس در شهرستان‌ها نیز بیش‌ازپیش گسترش و تقویت شود.

وی از راه‌اندازی گشت‌های شبانه‌روزی برای جلوگیری تصرفات اراضی ملی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات اساسی منابع طبیعی در فصل تابستان پیشگیری و مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع است و بیش از ۹۵ درصد حریق‌ها در منابع طبیعی عامل انسانی است و نیروی انتظامی در این راستا می‌تواند کمک شایانی به شناسایی خاطیان کند.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان تأکید کرد: استقرار گشت و مراقبت با همکاری نیروی انتظامی در مناطق بحرانی حریق نقش تأثیرگذاری در کاهش و پیشگیری از آتش‌سوزی خواهد داشت.

خزاعی در پایان بر تلاش شبانه‌روزی منابع طبیعی برای جلوگیری از زمین‌خواری در اراضی ملی تأکید کرد و ‌گفت: امیدواریم نیروی انتظامی در این حوزه‌ هم مثل همیشه کنار منابع طبیعی باشد.
 

کد خبر 521193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha