شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

معاون دادستان بیرجند گفت: ۴۴ بنا در روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد بیرجند با توجه به اهمیت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب شد.

تخریب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد قاسمی شنبه ۲۴ خرداد افزود: یکی‌از مشکلاتی که نظام مدیریت و برنامه‌ریزی شهری و روستایی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی گفت: براساس قانون تمام ابنیه‌ای که احداث آنها تخلف است باید به حالت اولیه بازگردد.

معاون دادستان بیرجند اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های به دست آمده، اردیبهشت‌ماه ۹۹ بازدید میدانی انجام شد و طبق اخطار ۷۲ ساعته مقرر شد تا متخلفان دام‌ها و پرندگان خود را از این فضاها به جای دیگری منتقل کنند.

قاسمی تصریح کرد: ساخت‌وساز این بناها بدون مجوز کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری ارازی زراعی و باغی بوده که در راستای ماده ۱۰ قانون فوق‌الذکر ۱۷ مورد تخریب کامل و بقیه به دلیل وجود احشام، دام و پرندگان مهلت یک ماهه برای تخریب کامل و انتقال مصالح گرفتند.

وی تأکید کرد: بهترین روش برای مقابله به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام به موقع است نه اینکه پس از ۲ سال گذشت از ساخت و ساز مدیران به فکر قلع آن بیفتند.

قاسمی افزود: دستگاه‌های متولی باید از اینگونه ساخت و سازها جلوگیری کنند.

وی گفت: هیچگونه عذری از مدیران برای کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود، همچنین وصل انشعابات آب، برق و گاز و تلفن به این ابنیه ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

ابنیه‌های تخریبی در مناطق ذکرشده مسکونی نبوده‌اند، حاجی‌آباد و امیرآباد از روستاهای اقماری بیرجند مرکز خراسان جنوبی هستند که در سال‌های گذشته گرانی زمین و مسکن در مرکز استان ساخت و سازهای غیرمجاز را در این مناطق افزایش داده است.

کد خبر 521161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha